سهام پرسپولیس در دست سرمایه دار ایتالیایی

تیمی از مسئولان باشگاه جنوای ایتالیا که به دعوت اتحادیه فوتبال ایران به کشورمان آمده‌اند، امروز (شنبه) جلسه‌ای را در محل اتحادیه فوتبال برگزار کردند.

در این جلسه عزیزالله محمدی، صادق درودگر، کاظم اولیایی، مهدی دادرس، علی کاظمی، تهرانی، مانوسی‌فر و براتی حضور داشتند و سه نماینده از باشگاه جنوای ایتالیا به نام‌های جولیو مونگاردی، دومینیکو یاروسی و استفانو امیرانت نیز حاضر بودند که هر کدام از آنها برای دقایقی صحبت کردند. نکته جالب اینجا بود که طرف ایتالیایی که معاون اقتصادی باشگاه جنوا بود، درخواست داشت که بتواند در فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کند و بتواند سهام باشگاهی در ایران را بخرد.

نکته جالب‌تر اینکه ایتالیایی‌ها خواستار خرید سهام باشگاه پرسپولیس بودند و در این مورد سؤال کردند که عزیزمحمدی گفت طبق استعلام از هادی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی، بخش خارجی می‌تواند تا ۴۹ درصد در باشگاه‌های ایران سرمایه‌گذاری کند که اگر پیشنهاد ایتالیایی‌ها جدی باشد، در خصوص این مسئله با مسئولان وزارت ورزش و جوانان مذاکراتی صورت گیرد.

این در حالی است که مسئله خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی بسیار پیچیده است و پس از انقلاب اسلامی هیچ شرکتی نتوانسته مالکیت این دو باشگاه را برعهده بگیرد. حالا باید دید که در شرایطی که مسئولان وزارت ورزش برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مردد هستند، آیا حاضر می‌شوند ۴۹ درصد از سهام باشگاه ماننند پرسپولیس را به یک شرکت خارجی واگذار کنند یا خیر.

صادق درودگر در این باره گفت:

در ابتدای مذاکرات با آقای مونگاردی به ایشان خرید سهام باشگاه ملوان را پیشنهاد دادم و حتی طرحی را هم ارائه کردم. بعد از آن بحث باشگاه استقلال به میان آمد اما او خیلی تمایل دارد در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کند به همین خاطر بعد از مذاکره با مسئولان مربوطه اعلام شد که ۴۹ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را می‌توان به این سرمایه‌گذار ایتالیایی واگذار کرد. البته این اقدام باید در چارچوب قانون، منافع ملی و منافع باشگاه پرسپولیس باشد.

وی در خصوص اینکه آیا به طرف ایتالیایی اعلام کرده برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس سختگیری خواهد شد، اظهار داشت: بهتر است مسئولان مربوطه در این مورد صحبت کنند. درست نیست برای طرفی که خواهان سهام باشگاه پرسپولیس هستند دلهره ایجاد کنیم.

مدیر عامل پیشین باشگاه ملوان بندرانزلی در پاسخ به این سؤال که با توجه به ارتباط خوبی که با مونگاردی دارد آیا در صورت خرید احتمالی سهام باشگاه پرسپولیس توسط ایتالیایی‌ها او مدیرعامل پرسپولیس می‌شود، عنوان کرد: خودم ترجیح می‌دهم در خدمت کل فوتبال کشورم باشم نه یک باشگاه خاص و به دنبال مدیرعاملی پرسپولیس نیستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا