انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از توسعه منکرات در هتل‌ها و دانشگاه‌های مشهد‌مقدس

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشهد مقدس شاهد فعالیت جدی این ستاد باشیم؛ شایان ذکر است که مهمترین کار در این حوزه توجه به دانشگاه‌ها و مراکزی نظیر هتل‌ها است.

وی افزود: هر اندازه که این ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر فعالیت کند به مسئله پیشگیری از توسعه منکرات جدی‌تر نگاه می‌شود و هر اندازه که نگاه کمتری به آن شود به طور حتم بازدهی کمتری را شاهد هستیم و امیدواریم که مسئله ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای جدی بوده و جدی‌تر ارزشی بر آن قائل شویم تا شاهد زنده بودن شعائر آن باشیم.

انتقاد از توسعه منکرات در هتل‌ها و دانشگاه‌های مشهد‌مقدس

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مسئله توسعه منکرات مشکلات زیادی داریم، خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید حرکتی مؤثر و قوی از خود نشان دهد چراکه مشکلات زیادی در توسعه منکرات شاهد هستیم اما ۲ فضا در سطح شهر وجود دارد که بیش از دیگر جاها باید نسبت به توسعه منکرات آن برخورد شود که شامل دانشگاه‌ها و هتل‌ها می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در دانشگاه اختلاط دختر و پسر سبب توسعه منکرات می‌شود، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه وارد شود و از جوسازی‌های موجود در دانشگاه نهراسد و فضای دیگر نیز هتل‌ها است.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت هتل‌ها در مسیر توسعه منکرات گفت: در برخی از این هتل‌هایی که اخیرا ساخته شده فضای بسیار نامناسبی اعم از مسئله ایاب و ذهاب زوار به ویژه زوار خارجی و یا فضاهای موجود درلابی‌های هتل وجود دارد که همین هتل‌های مجلل نوساخته مشهد خود نمود توسعه منکرات است و واقعا برخی گزارشات و مسائل که به گوش ما می‌رسد.

به گفته امام جمعه مشهد مقدس در مظهر منکرات شرعیه برخورد با این ۲ مکان یعنی دانشگاه و هتل‌ها مقدم بوده و باید جدی ورود پیدا کرد.

تابلوهای اطراف حرم رضوی به مسئله امر به معروف اختصاص پیدا کند

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: همچنین در مشهد مقدس باید دستگاه‌های اجرایی در منطقه ثامن بسیج شده و از نظر حضور و برنامه تقویت شوند تا شاهد حل مشکلات آن باشیم، در مشهد جرائمی انجام می‌پذیرد که در کشور اتفاق نمی‌افتد، برای مثال در نوروز با مشکل زن‌های خیابانی مواجهیم که این مشهدالرضا را با مشکلاتی مواجه می‌کند و این مصداق همان بوده که جرایمی در مشهد انجام می‌شود که در هیچ کجا این ابتذال اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: متأسفانه منطقه ثامن کانون یک سلسه جرایمی شده که در اطراف حرم رخ می‌دهد، پدیده دختران فراری و برخی قراردادها و مسائلی دیگر که واقعا ما را شرمنده امام رضا (ع) می‌کند؛ توجه کنید که در نصب‌العین ایشان چنین معاصی رخ می‌دهد و ما را شرمنده امام رضا (ع) می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: یکی از پیشنهادهای بنده به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این بوده که تابلوها و بیلبوردهای اطراف حرم به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ آ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا