هکر بابلی دستگیر شد

به گزارش بصیر، سرهنگ احمدرضا رستمی گفت : در پی شکایت و مراجعه فردی به ماموران پلیس فتا در شهرستان بابل مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس با استفاده از ایمیل یکی از دوستانش اطلاعات شخصی وی را هک کرده ، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران، افزود : هکر ها که با دسترسی به ایمیل و اطلاعات شخصی شهروندان آنان را مورد تهدید و اخاذی قرار می دادند، با انجام اقدامات فنی و پلیسی فردی به نام ” ف – ر ” را به اتهام هک سیستم های رایانه ای شناسایی کردند.

سرهنگ رستمی بیان کرد : ماموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی مرجع قضایی متهم به هک سیستم های رایانه ای را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.

وی اذعان کرد : متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی در اعترافات خود به پلیس عنوان کرد : ابتداً ایمیل یکی از دوستان شاکی را هک کرده و سپس از آن طریق اطلاعات شاکی را بدست آورده و اقدام به تهدید و اخاذی از شاکی کردم.

سرهنگ رستمی به کاربران فضایی مجازی و اینترنت در خاتمه هشدار داد : از بازکردن ایمیل های ناشناس خودداری کرده و رمز ایمیل خود را به صورت کامل و ترکیبی از حروف و اعداد قرار دهند و از در اختیار قرار دادن رمز ایمیل به افراد ناشناس خودداری کنند.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا