دست رد وزارت بهداشت بر سینه کارگران

به گزارش بصیر، هادی «ساداتی» در دیدار استاندار مازندران با تشکل‌های کارگری این استان با اشاره به واگذاری درمان کارگران به وزارت بهداشت، گفت: نمایندگان مجلس نباید با واگذاری درمان کارگران به وزارت بهداشت موافقت کنند.

وی گفت: در این رابطه انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران شکوائیه‌ای را تنظیم کردیم و تقدیم نمایندگان مازندران خواهد کرد.

ساداتی افزود: در صورتی که این واگذاری صورت بگیرد هیچ بعید نیست که وزارت بهداشت نتواند به تعهدات کنونی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی عمل کند و در نتیجه کارگران باید فاتحه بیمه درمانی را برای همیشه بخوانند.

به گفته این فعال صنفی کارگری به دلیل حادثه خیز بودن مشاغل ساختمانی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی اهمیت زیادی دارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران، خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است و این وزارتخانه پاسخگویی نیازهای درمانی کارگران نیست.

ساداتی به اقدامات انجام شده برای ایمنی کارگران ساختمان مازندران اظهار داشت: ۶ هزار ساعت آموزش ایمنی در استان برای کارگران ساختمانی انجام شد و آموزش‌های انجام شده منجر به کاهش حوادث بخش کارگری استان شد.

ساداتی ادامه داد: میزان حوادث کارگری استان در بخش کارگران ساختمانی با کاهش۶ درصدی مواجه بود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه از شناسنامه‌دار کردن کارگران در مازندران خبر داد و گفت: این طرح قرار است به طور پایلوت در مازندران برای نخستین بار اجرا شود و برای اجرایی کردن این امور نیاز به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی مازندران داریم.

با همچنین به مشکلاتی که برای رانندگان مازندران در بندر امیر آباد وجود دارد اشاره کرد و گفت: شرکت‌های خصوصی، حق و حقوق رانندگان را ضایع می‌کنند و حدود ۵۰ درصد درآمد رانندگان به جیب این شرکت‌ها می‌رود.

وی ادامه داد: به دلیل نابسامانی که در این حوزه وجود دارد بخش اعظمی از درآمد رانندگان این بخش بدون ضابطه به سایر ارگان‌ها یا بخش خصوصی واگذار می‌شود.

ساداتی با اشاره به رفع مشکل رانندگان در سایر بنادر کشور، خواستار رفع رانندگان در بندر امیرآباد با الگو‌برداری از سایر بنادر کشورشد.

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا