حمل سلاح در آمریکا آزادتر شد

به گزارش بصیر، بر اساس قانون به تصویب رسیده که از ماه ژوئیه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد، اهالی ایالت “جورجیا” می توانند با خود اسلحه کلت کمری و دیگر سلاح را در کافه‌ها، کلوب‌های شبانه، ادارات دولتی و مناطقی از فرودگاه‌ها که تحت کنترل نیروهای امنیتی نیستند، همراه داشته باشند.

 
همچنین درحالی که اکنون کلیساها دارای ممنوعیت ورود اسلحه هستند، قانون جدید به مردم اجازه می دهد که در صورت رضایت مسئولان مذهبی، سلاح خود را به کلیسا نیز ببرند.
 
در طرح اولیه این قانون که از سوی فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت “ناتان دیل”، حمایت می‌شد، پیش‌بینی شده بود که حمل سلاح در دانشگاه‌ها و مدارس نیز مجاز شمرده شود، اما این بند از طرح اصلاح شد و به منظور تسهیل در تصویب این قانون، در نهایت، تنها معلمان و کارمندان مدارس و دانشگاه‌ها، تحت شرایط خاصی می تواند سلاح خود را به همراه بیاورند.
 
قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اظهار امیدواری کرده‌اند که این قانون مانع از حمله به مراکز آموزشی شود.
 
سال پیش، یک لایحه مشابه که به دانش آموزان بزرگ تر اجازه حمل اسلحه در محوطه کالج را می‌داد شکست خورد.
 
همچنین بر اساس قانون جدید، ثبت اثر انگشت برای تمدید مجوز سلاح ضرورتی ندارد.
 
در پی تصویب قانون گسترش حدود حمل سلاح در ایالت جورجیا، انجمن ملی سلاح (NRA) از این قانون استقبال کرد و آن را یک «پیروزی تاریخی برای متمم دوم» خواند.
 
بر اساس متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده که در سال ۱۷۹۱ به تصویب رسید، تمام شهروندان آمریکایی حق حمل سلاح را دارند.
 
از سوی مقابل، “گابریل گیفوردز”- نماینده زن ایالت آریزونا، که خود قربانی یک تیراندازی در سال ۲۰۱۱ است و همچنین “کالین گودارد” که از تیراندازی سال ۲۰۰۷ در دانشگاه ویرجینیا تک، جان سالم به در برد، تصویب این قانون را محکوم کرده ا‌ند.
 
 
منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا