طرح اهميت‌زدايي از يك توافق

بصیر، گروه‌هاي فلسطيني با محوريت تشكيلات خودگردان و حماس پس از سال‌ها اختلاف‌نظر سرانجام در غزه براي تشكيل دولت وحدت ملي به توافق رسيدند. اين توافق در حالي صورت گرفت كه محافل رسانه‌اي و سياسي صهيونيستي و غربي تلاش كردند تا اين توافق را زمينه‌ساز شكست مذاكرات ميان تشكيلات خودگردان و تل‌آويو عنوان نمايند. آنها حتي از تحريم‌ها عليه تشكيلات خودگردان و بدتر شدن شرايط فلسطيني‌ها خبر دادند. 

در باب رويكردهاي محافل رسانه‌اي و سياسي صهيونيستي و غربي در قبال توافق آشتي ملي چند نكته قابل توجه است. نخست آنكه صهيونيست‌ها و غرب تلاش كردند با متهم‌سازي تشكيلات خودگردان به عنوان عامل شكست مذاكرات سازش پرونده سياه آمريكا و صهيونيست‌ها در اين عرصه را پنهان سازند. جهانيان اذعان دارند كه اشغالگري و جنايات صهيونيست‌ها و عدم اجراي تعهدات آنها در عدم شهرك‌سازي و آزادي اسراي فلسطيني در كنار يك جانبه‌گرايي آمريكا به صهيونيست‌ها و عدم مسئوليت‌پذيري آن در قبال فلسطيني‌ها محور اصلي شكست مذاكرات بوده است. محافل رسانه‌اي و سياسي صهيونيست‌ها و غرب با محور قرار دادن آشتي فلسطيني‌ها به عنوان عامل شكست مذاكرات سعي در پنهان‌سازي و وارونه جلوه دادن حقايق مي‌باشند. 

دوم آنكه صهيونيست‌ها و متحدان غربي‌ آنها با برجسته‌سازي مذاكرات سازش در تحقق حقوق فلسطيني‌ها و تخريب اين روند با آشتي ملي حماس و تشكيلات خودگردان به دنبال اهميت‌زدايي از بندهاي توافقي گروه‌هاي فلسطيني و تاثير آن در احقاق حقوق فلسطيني‌ها در غزه و كرانه باختري مي‌باشند. آنها برآنند تا سياست دلسرد‌سازي ملت فلسطين از آشتي ملي را اجرايي سازند تا شايد با اين حربه مانع از حمايت ملت فلسطين در تحقق اهداف مشترك حماس و تشكيلات خودگردان شوند. نكته قابل توجه آنكه آنها با برجسته‌سازي تحريم‌هاي صهيونيست‌ها و آمريكا عليه تشكيلات خودگردان و معرفي غره به عنوان عامل اين تحريم‌ها، سياست ايجاد شكاف ميان كرانه باختري و غزه براي جلوگيري از انتفاضه ملي را پيگيري مي‌كنند. 

سوم آنكه آشتي ملي فلسطيني‌ها در ميان توطئه‌ها و اختلاف‌افكني‌هاي گسترده صهيونيست‌ها و غرب، نوعي شكست براي دشمنان فلسطين مي‌باشد كه هزينه‌هاي بسياري براي آنها به همراه دارد. صهيونيست‌ها با فرافكني و مسائل حاشيه‌اي به دنبال پنهان‌سازي شكست خود در ايجاد استمرار شكاف ميان فلسطيني‌ها مي‌باشند. 

به هر تقدير مي‌توان گفت كه تحركات محافل رسانه‌اي و سياسي صهيونيستي و غربي در چارچوب پنهان‌سازي نقش آمريكا و صهيونيست‌ها در شكست مذاكرات صلح و نيز اهميت‌زدايي از توافقات غزه براي تحقق حقوق ملت فلسطين است كه با اتهام‌زني و به چالش كشاندن توافق غزه صورت مي‌گيرد.

 

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا