اوباما ۷ مقام و ۱۷ شرکت روسی را تحریم کرد

به گزارش بصیر به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، کاخ سفید ساعتی پیش اعلام کرد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۷ مقام روس و همچنین ۱۷ شرکت این کشور را تحریم کرده است.

همچنین اتحادیه اروپا ۱۵ مقام روسی را به تبعیت از آمریکا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی تحریم‌های جدیدی را ضد مقام‌های روسی اعمال کرده که بر این مسئله نیز تأکید کرده است که قصد دارد تدابیر گسترده‌تری را ضد اقتصاد روسیه نیز در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا ضد روسیه در شرایطی است که هیچ نشانه‌ای از آرامش اوضاع در شرق اوکراین دیده نمی‌شود. شهردار شهر خارکیف در شرق اوکراین امروز هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

قرار است جزییات بیشتری در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا ضد روسیه طی ساعات آینده اعلام شود. اتحادیه اروپا و آمریکا پیش از این تحریم‌هایی را ضد مقام‌های ارشد روسی اعمال کرده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز قصد دارد امروز دوشنبه فهرست جدید مقام‌های روسی را که با تحریم‌های جدیدی روبه‌رو شده‌اند، اعلام کند. نمایندگان ۲۸ کشور اروپایی در شهر بروکسل دیدار کرده‌اند و دیپلمات‌های اروپایی بر این باورند که نام ۱۵ مقام دیگر روسی نیز به فهرست تحریم‌ها افزوده خواهد شد.

اوباما تأکید کرد: واشنگتن صادرات برخی فناوری‌های پیشرفته به روسیه را تحریم خواهد کرد. این تحریم‌ها هنوز شامل تحریم‌های گسترده‌تر شامل ممنوعیت همکاری با بخش‌های مالی و انرژی روسیه نبوده است. اوباما افزود: ما گام‌های بیشتری را در صورت تشدید تنش در اوکراین برخواهیم داشت.

اوباما در جریان سفر به مانیل گفته است: هدف ما تعقیب شخص پوتین نیست. هدف این است که وی محاسبات خود در خصوص اقدامات مربوط به بحران اوکراین را تغییر دهد چرا که اعمال تحریم‌های بیشتر می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد روسیه داشته باشد. این تحریم‌ها با هدف متقاعد کردن پوتین برای اقدام عملی و نه‌تنها حرف زدن برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین بوده است.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا