مسکو: پاسخ دردناکی به تحریم‌های آمریکا می‌دهیم

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری فارس ، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن بی اهمیت دانستن تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه هشدار داد که مسکو به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.
 
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام کاخ سفید در تحریم ۷ تن از مقامات و ۱۷ شرکت روس تصریح کرد: اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره تحریم‌ها منزجرانه بود. این اظهارات نمایانگر عدم درک همکاران ما در کاخ سفید از آنچه که در اوکراین در حال رخ دادن است، می‌باشد.
 
در خبرهای دیگر کاخ‌سفید اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت مقام دولت روسیه از جمله دو نفر از مشاوران پوتین و ۱۷ شرکت روس را تحریم کرده است.
 
کاخ سفید اعلام کرد که هفت مقام روس از جمله «ایگو سچین»، رئیس شرکت بزرگ نفت روسیه موسوم به «روس نفت» و همپیمان نزدیک روسیه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند و تمامی دارایی‌های آنها که در آمریکا است بلوکه می‌شود و این افراد نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند.
 
کاخ سفید همچنین اعلام کرد که سیاست سخت‌تری برای گواهی‌ صادرات اقلام تکنولوژی برتر که مربوط به توسعه نظامی روسیه می‌شود نیز، تعبیه خواهد شد.
 
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا این اقدامات را در واکنش به ادامه مداخله غیرقانونی روسیه در اوکراین و اقدامات تحریک‌آمیز این کشور که دموکراسی اوکراین را تضعیف می‌کند و صلح، امنیت، ثبات و حاکمیت ارضی اوکراین را مورد تهدید قرار می‌دهد، صورت می‌دهد.
 
این سومین دور از تحریم‌هایی است که آمریکا به بهانه مداخله روسیه در منطقه کریمه و استقرار نیروهای روسیه در مرز اوکراین علیه مسکو تحمیل کرده است.
 
دیگر افرادی که نام آنها در لیست تحریم‌های آمریکا دیده می‌شوند شامل، «اولگ بلاونچف»، «سرگئی چمیزوف»، «دیمیتری کوزاک»، «ایوگنی موروف»، «الکسی پوشکوف» و «ویاچسلاو ولودین» می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا