ساخت ناوشکن خلیج فارس در نیروی دریایی آغاز شد/ رونمایی از زیردریایی کلاس فاتح

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار مهر از بندر عباس، امیر حبیب الله سیاری ظهر دوشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه بیست نهم بیان داشت: ناو گروه بیست و نهم پس از ۱۰۰ روز ماموریت در ابهای آزاد و خلیج عدن به میهن بازگشت. پیش از این هم ناوگروه سی‌ام جهت حفاظت از منافع ایران در آبهای بین المللی عازم خلیج عدن و اقیانوس هند شد.

سیاری اظهارداشت: ناوگروه بیست نهم نیروی دریایی ارتش ۱۵۲ کشتی تجاری و  نفتکش را در محدوده ماموریتی اسکورت و هدایت کرد. همچنین در مدت ماموریت دو مورد درگیری با دزدان دریایی را با موفقیت به پایان رساند. علیرغم حضور نیروهای نظامی کشورهای مختلف در خلیج عدن و باب المندب اما همچنان شاهد پدیده شوم دزدی دریایی هستیم که نیروی دریایی ارتش با قدرت در این آبها حضور دارد.

وی خاطر نشان کرد: ناور گروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد آموزش، عملیاتی و اطلاعاتی ماموریت خود را به پایان رساند. در این سفر ۲۰۸ دانشجوی دانشگاه افسری حضور داشتند.

سیاری عنوان کرد: اقتدار سیاست خارجی ایران و گروه مذاکره کننده ایران در ۵+۱ به دلیل آمادگی نیروی مسلح کشور است.

فرمانده نداجا تصریح کرد: چند شناور سطحی و زیر سطحی در آینده نیزدیک به ناوگان نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می شود.

وی  افزود: مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس آغاز شده است. این ناوشکن توانایی نیروی دریایی افزایش می‌دهد زیرا هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کرده و هم می‌تواند ماموریت‌های ناوشکن را انجام دهد.

سیاری با بیان اینکه “زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می‌شود”، افزود: ناوشکن کلاس جماران در مدل‌های دو تا هفت نیز در حال تولید است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو وظیفه سنگینی را در انتقال پیام و فرهنگ اسلامی کشورمان در عرصه بین‌الملل بر عهده دارد.

سیاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مبحث فرهنگ اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در انتقال فرهنگ ناب اسلامی به سراسر دنیا ایفای نقش کند.

وی ناوگروه‌های جمهوری اسلامی ایران در آب‎‎‌های آزاد را سفیران نظام دانست و گفت: ناوگروه‌های ارتش که در آب‌های آزاد مشغول انجام ماموریت هستند سفیران فرهنگی کشور در عرصه بین‌الملل هستند.

دریادار سیاری اذعان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی را در انتقال پیام و فرهنگ اسلامی کشورمان در عرصه بین‌الملل بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا