غرب از جایگاه هسته‌ای ایران نگران است

به گزارش بصیر به نقل از گروه‌بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آرت الیویر شهردار سابق بلفلاور در ایالت کالیفرنیا بوده است. او معاون نامزد آزادی‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۰ بود.

«آرت الیویرا» سیاستمدار اسبق آمریکایی که برای شرکت در جشنواره فیلم مقاومت به تهران آمده است در مصاحبه‌ای تفصیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم که چرا دیگر صدایی از «جنبش وال استریت» که منجر به قیام مردم آمریکا علیه نظام سرمایه‌داری شد شنیده نمی شود، گفت:
“دلیل اصلی آن این است که بیشتر افرادی که در این جنبش بودند وابستگی‌هایی به حزب دموکرات داشتند و به دلیل آنکه رئیس جمهوری دموکرات در کاخ سفید است دیگر نمی‌توانند به اعتراض‌های خود ادامه دهند اما از سوی دیگر جنبش تی پارتی نیز وجود دارد که می‌گوید ما به هیچ حزبی وابسته نیستیم ولی بیشتر افرادی که در آن عضو هستند تمایلات جمهوریخواهی دارند و در عمل می‌بینیم که تی پارتی گرایشات جمهوری خواه دارد”.

 

* رسانه های جریان اصلی در آمریکا مردم را از واقعیت دور نگه می دارند
الیویرا درباره تسلط «رسانه‌های جریان اصلی» و وجود رسانه‌های مستقل و تاثیر آن بر انعکاس فعالیت‌ جنبش‌هایی مانند تسخیر وال استریت افزود: طبعا در آمریکا رسانه‌های جریان اصلی ذهن مخاطبان را در دست دارند و سعی می‌کنند مردم را از واقعیت دور نگه‌ دارند و از سوی دیگر شمار اندکی از روزنامه‌نگاران در رسانه‌های مستقل مشغول به کار هستند بنابراین صدای آنها به اندازه رسانه‌های جریان اصلی به گوش نمی‌رسد.
این چهره آمریکایی که در شرایط فعلی به عنوان مستند ساز فعالیت دارد و در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز به عنوان معاون نامزد آزادیخواه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا حضور داشت، در ادامه تشریح پاسخ خود به فعالیت اندک روزنامه نگاران مستقل در آمریکا، به روزنامه نگاری باتجربه به اسم «اندرو رایتمن» اشاره کرد و گفت: رایتمن سایتی راه اندازی و پس از مدتی اعلام کرد که اطلاعاتی مهم را در سایت خود منتشر خواهد کرد؛ این روزنامه نگار اعلام کرده بود که به زودی این اطلاعات را منتشر می‌کند اما درست شب قبل از روزی که قرار بر انتشار بود، او فوت شد و بنابراین این اطلاعات هرگز منتشر نشد.

* صدای رسانه های مستقل در آمریکا با قتل صاحبان آنها خاموش می شود
آرت الیویرا که یکی دیگر از سمت های پیشین او در مقام شهرداری «بلفلادور» در ایالت «کالیفرنیا» بوده است، در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه بر اساس باور او رسانه های مستقل زمانی موفق هستند که به تعداد مخاطبان کافی دسترسی داشته باشند تا بتوانند حرف خود را بزنند، افزود: اما خیلی از اوقات می‌بینیم که صدای صاحبان این رسانه‌ها با قتل یا تصاحب شرکت‌هایشان خاموش می‌شود.

* حاکمان مستبد در آمریکا با القای دیدگاه خود به مردم، به افغانستان حمله کردند
خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ادامه این مصاحبه دیدگاه الیویرا درباره حادثه ۱۱ سپتامبر و نوع روایت رسانه های وابسته به دولت آمریکا و یا همان رسانه های جریان اصلی این کشور از این حادثه را جویا شد که این چهره آمریکایی در پاسخ گفت: حاکمان مستبد همیشه اینگونه القاء کرده‌اند که مردم برای حفاظت از خودشان به آنها نیاز دارند و بنابراین این حاکمان به گونه ای رفتار می‌کنند که مردم عقاید آنها را باور کنند و به این ترتیب بود که بعد از حادثه۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، به افغانستان حمله شد و جنگ به راه افتاد.
الیویرا در ادامه به اظهارات یک کارگردان سینمای هالیوود اشاره کرد که این کارگردان به نقل از «نیک راکفلر» پسر «دیوید راکفلر» سرمایه دار معروف و قدرتمند آمریکایی درباره اتفاقات سال ۲۰۰۱ میلادی اینطور گفته است که: ما می‌خواهیم این اتفاقات بیفتد و چند کشور را در خاورمیانه بگیریم.
زمانی که این کارگردان هالیوودی از نیک راکلفر پرسید که چگونه شما می خواهید این رویدادها را برای مردم باور پذیر کنید، نیک در پاسخ به سادگی اعلام کرد: از طریق رسانه ها.

* دوربین رسانه های جریان اصلی آمریکا قبل از حملات۱۱ سپتامبر آماده فیلمبرداری بودند
این چهره آمریکایی در ادامه مصاحبه خود گفت که در واقع منظور نیک در واقع کمک رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا برای القای این رویداد به مردم بود و اینکه حملات ۱۱ سپتامبر با اطلاع قبلی به رسانه‌هایی مانند «فاکس نیوز»، «سی ان ان» و «بی بی سی» روی داد زیرا در زمان پخش زنده این حوادث دوربین‌های این رسانه‌ها چند ثانیه قبل از برخورد هواپیماها روی ساختمان‌ها زوم کرده بودند تا تصاویر را به طور کامل برای مخاطبان ارسال کنند.

* «شکست انتخاباتی و مرگ»؛‌ سرنوشت مخالفان به روایت غالب حملات۱۱ سپتامبر در آمریکا
الیویرا همچنین روایت رسمی از حادثه ۱۱ سپتامبر را روایت غالب دانست که دستگاه حاکمه و رسانه‌های جریان اصلی آمریکا سعی در القای آن به مردم دارند؛ این چهره آمریکایی در همین راستا به «سیندی مک‌کینی» نماینده کنگره آمریکا در سال‌های قبل اشاره کرد که به دلیل زیر سوال بردن این حوادث با اعتراض گروه‌های مخالف خود که از حمایت گروه های لابی صهیونیستی برخوردار بودند مواجه شد و به این ترتیب، وی در پی تزریق مبلغ هنگفت پول به انتخابات کنگره ای توسط لابی صهیونیست ها، در این رقابت شکست خورد.
این مستندساز آمریکایی در ادامه توضیحات خود به «کرت ولدان» نماینده کنگره آمریکایی از کالیفرنیا اشاره کرد که او نیز روایت رسمی از حادثه ۱۱ سپتامبر را زیر سوال برد؛ بر اساس توضیحات الیویرا، ولدان با طرح سوالاتی درباره حملات ۱۱ سپتامبر، باعث شد تا ماموران «اف.بی.آی» اتهامات دیگری بر وی وارد کنند و با انجام بازجویی، منجر به شکست ولدان در دور بعدی رقابت های کنگره آمریکا شوند.
الیویرا گفت که از بین تمام این نمونه ها، وحشتناک ترین سرنوشت متعلق به «پاول ولستون» سناتور ایالت «مینه سوتا» بود؛ هواپیمای ولستون که او نیز سوالات و ابهامات جدی را در زمینه روایت رسمی ۱۱ سپتامبر مطرح کرده بود، در اکتبر ۲۰۰۲ به طرز مشکوکی سقوط کرد و او کشته شد؛ پس بنابراین نمایندگان کنگره آمریکا از این امر آگاهند که تشکیک آنها در روایت غالب از حملات ۱۱ سپتامبر ممکن است به قیمت از دست دادن کرسی نمایندگی و یا جان آنها تمام شود.

* مردم آمریکا دیگر اعتمادی به اخبار تلویزیون این کشور ندارند
این منتقد سیاست‌های آمریکا گفت که در چند سال اخیر دیگر مردم این کشور به جهت دریافت اخبار به تلویزیون مراجعه نمی‌کنند و سعی دارند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی به اطلاعات درست و واقعی دست پیدا کنند.
به گفته الیویرا، مغز مردم آمریکا دیگر به سادگی شستشو داده نمی‌شود.

 

 

* نگرانی غرب از ظرفیت غنی سازی ایران و جایگاه آن در بازار مواد هسته ای
نامزد آزادیخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۰ در بیان دیدگاه خود درباره برنامه هسته ای ایران و در پاسخ به این سوال که چگونه می توان برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را به جهان معرفی کرد، گفت: به نظر من سطح غنی سازی اورانیوم برای ساخت بمب نیست و ممکن نیست که از آن برای مصارف نظامی استفاده کرد.
به عقیده الیویر هدف از مذاکرات هسته‌ای جاری آن است که نگذارند تا ایران در «کارتل اورانیوم» وارد شود؛ الیویر گفت که این گروه اورانیومی که شامل تعداد معدودی از کشورهای دارای فناوری غنی سازی می شود، بسیار قدرتمند است و نمی‌گذارد که کشور دیگری وارد کارتل خود شود زیرا در نهایت قصد دارد مواد هسته‌ای را صادر نماید.
این مستندساز آمریکایی افزود که آنها می‌دانند که اگر ایران وارد عرصه تولید اورانیوم غنی شده برای فروش آن به کشورهایی شود که به این اورانیوم نیاز دارند، دیگر جایی برای آنها در بازار مواد هسته‌ای باقی نخواهد ماند پس بنابراین، مذاکرات را به گونه‌ای پیش می‌برند که مطمئن شوند ایران غنی‌سازی خود را در همه سطوح برای مصارف داخلی مانند نیروگاه‌های برق هسته‌ای در اختیار داشته باشد و نه برای صادرات آن.

* کاندیداهای مستقل در انتخابات آمریکا جایگاهی ندارند
این سیاستمدار اسبق آمریکایی در پاسخ به سوالی که درباره انتخابات پیش روی کنگره آمریکا و نقش احزاب مستقل از حزب‌های سنتی دموکرات و جمهوریخواه در آن مطرح شد، گفت: کاندیداهای مستقل در صورتی که پیروز هم بشوند به دلیل آنکه صدای رسایی ندارند نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند و تحت الشعاع لابی‌های دموکرات و جمهوری خواه قرار می‌گیرند؛ رسانه‌ها نیز در زمان انتخابات به احزاب مستقل اشاره‌ای نمی‌کنند و فقط دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مرکز توجه آنها قرار دارد تا مردم نیز توجهی به آنها نکنند.

انتهای پیام/پ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا