کارخانه‌ها لوازم خانگی را غیرقانونی گران کردند

به گزارش بصیر:محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه هیچ نظام قیمت گذاری بر لوازم خانگی نبوده و حالا هم نیست، اظهار داشت: اوایل اردیبهشت ماه دولت در بخشنامه‌ای کالاهای اساسی و حساس را به دو گروه تقسیم بندی کرده که ۱۷ کالای اولویت یک مشمول قیمت‌گذاری توسط کارگروه تنظیم بازار و ۲۶ کالای اولویت دو مشمول رصد و پایش مستمر بازار شده‌اند که چند قلم از لوازم خانگی از جمله پخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون در این لیست دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اظهارات وزیر صنعت در مورد قیمت بازار لوازم خانگی ابهام دارد، افزود: چرا وزارت صنعت اصناف را با مردم درگیر می‌کند اما هیچ تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات کارخانجات لوازم خانگی اعمال نمی‌کند. در حال حاضر علی‌رغم مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت کالا، همچنان کارخانجات لوازم خانگی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود می‌کنند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت باید تکلیف اصناف را در بازار لوازم خانگی روشن کند، گفت: هم اکنون اصناف کالاهای گران تولیدکنندگان لوازم خانگی را به فروش می‌رسانند و هیچ نقشی در افزایش و یا کاهش قیمت‌ها ندارند.

طحان‌پور اضافه کرد: حتی این روزها سخن از اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت لوازم خانگی است حال چگونه است که دولت هیچ نظام قیمت گذاری بر لوازم خانگی ندارد.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا