سردار جعفری مطرح کرد

تاکید بر نقش بسیج دانشجویی در مقابل تهاجم فرهنگی

به گزارش بصیر، سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در دیدار با جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، گفت: وقتی کسی می‌گوید من بسیجی هستم، باید تمام دغدغه‌اش کمک به انقلاب و پیشبرد اهداف آن باشد.

وی گفت: این حرف بسیار کلی است و باید از خود بپرسیم که خوب برای پیشبرد این اهداف چه باید بکنیم؟چگونه باید قدم در این میدان بگذاریم و چه زمانی قدم در این راه بگذاریم؟

جعفری پیرامون وظایف و نقش بسیج دانشجویی اظهار داشت: دغدغه اصلی ما رسیدن به چیزی است که رهبر معظم انقلاب از بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها انتظار دارند.

وی ایفای نقش و رشد مجموعه بسیج از جمله  بسیج دانشجویی در جامعه را از جمله انتظارات از این مجموعه‌ها دانست و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که بدانیم چگونه باید نقش آفرینی کنیم؟یعنی اینکه بسیج دانشجویی بداند چه کاری باید انجام دهد و چه انتظاری از او می‌رود؟ انتظار از بسیج دانشجویی این است که به این وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: این انتظار از بسیج دانشجویی در راستای همان انتظاری است که بر دوش سپاه و بسیج گذاشته شده است و این مهم چیزی جز وظیفه سنگین محافظت از انقلاب و به پیش بردن اهدافش نیست.

سردار جعفری در ادامه به بیان فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در مورد ماهیت پاسداری از انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقا پاسداری از انقلاب را تشبیه به حرکت اباعبدالله الحسین(ع) کردند و فرمودند پاسداری از انقلاب ،پاسداری از دین خداست و این ادامه راهی است که  اباعبدالله (ع)انجام داده است.

وی افزود: با این فرمایشات تکلیف ما مشخص است،پاسداری از انقلاب اسلامی پاسداری از دین خداست، و این پاسداری در هر عرصه و مکان و زمانی از انقلاب موضوعیت پیدا می‌کند.

وی افزود: هرکسی که دل در گرو حرکت اباعبدالله(ع) دارد و می‌خواهد در مسیر ایشان گام برداد،باید نسبت به مسأله حفظ انقلاب و گسترش آن احساس مسئولیت کند.

سرلشگر جعفری گفت: رهبر انقلاب فرموده‌اند،”ما به دنبال پاسداری درست،به موقع و غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی هستیم.” عمل به این فرمایش ایشان و این انتظار آرمانی در عرصه اجرایی کاری بس سخت و دشوار است که نیاز به مدیریت انقلابی و تحول گرایانه دارد.

وی افزود:نگاه تحولی در این مسأله بسیار به ما کمک می‌کند و کشور نیاز به مدیریت تحولی وانقلابی دارد و این همانی است که رهبر معظم انقلاب مدام می‌فرمایند”مدیریت جهادی.” یعنی اقتصاد و فرهنگ بدون عزم ملی و مدیریت جهادی محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: اینکه گفته می‌شود بسیج دانشجویی مهمتر از سایر اقشار است و به عقیده بنده هم همینطور است، نسبت به آن جایگاهی است بسیج دانشجویی دارد و نقشی است که می‌تواند در جامعه  ایفا کند.

وی اضافه کرد: بنابراین انتظار از بسیج دانشجویی در حفظ و دفاع از انقلاب بیشتر از سایر تشکل‌ها و اقشار است.

وی در ادامه بار دیگر به سه ویژگی مد نظر رهبری در مسأله ی حفظ و دفاع از انقلاب اشاره کرد و گفت: پاسداری درست، به موقع و غیرمحافظه کارانه سه اصلی است که باید با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به آنها دقت کرد.

سردار جعفری در تشریح مفهوم غیر محافظه کارانه از دیدگاه رهبری افزود: منظور ایشان از واژه غیر محافظه کارانه ،حفظ شرایط فعلی انقلاب نیست بلکه تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب در عین دفاع از اصول اساسی آن و حفظ انقلاب است و صرفاً حفظ وضع فعلی نوعی پاسداری محافظه کارانه است که باید همرا ه با نگاه به آینده باشد تا به نتیجه برسد.

فرمانده سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از وظایف بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: بسیج دانشجویی باید بداند در چه مکانی و در چه زمانی چه کاری باید انجام دهد،و این مستلزم درک و تشخیص درست تکلیف الهی-انقلابی و سپس عمل بموقع، درست و انقلابی است.

سردار جعفری خطاب به جمع حاضر در این جلسه گفت: اگر نتوانید بر روی محیط دانشگاه خود اثر گذار باشید، نباید انتظار تأثیر گذاری در کل نظام و جامعه را از مجموعه بسیج دانشجویی داشت باشید. لذا باید در این راه، یعنی اثرگذاری بر محیط دانشگاه و به تبع آن جامعه، با جهاد و تلاش بی وقفه گام نهاد و از جان و مال و نفس و همه چیز زد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد ایمان به همراه عمل گفت: زمانی صدق ایمان اثبات می‌شود که عمل درست با آن همراه باشد، چرا که این مسأله بارها در قران آمده است که ایمان بدون عمل صالح به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: وظیفه بسیج دانشجویی عمل صالح و انقلابی در مقابل تهاجم فرهنگی و تهدیدات و ایفای نقش درست و بموقع  است.

سردار جعفری تاکید کرد: کار را برای خدا انجام دهید،و با ایفای نقش انقلابی، تکلیفی، جهادی و مومنانه خود، دین خدا را یاری کنید. اگر اراده کنید که دین خدا را یاری کنید، خدا هم از همه طرق ممکن به یاری شما خواهد آمد.در این صورت است که خدا هم از لحاظ مادی کمک خواهد کرد و هم از لحاظ فکری یعنی خدای بزرگ راه را نشان خواهد داد.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا