اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

دیدار وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستاراخان روسیه از بندر فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در این دیدار محمد حسین زاده فرماندار، حجت الله عصمتی معاون فرماندار فریدونکنار، یوسفی نژاد مدیرکل گمرکات، نصرالله نژاد مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها، اسد مدیرکل راه و شهرسازی و تاتینا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، خان بابایی شهردار و اعضای شورای شهر و تعدادی از مسئولین ادارات و نهادها میهمانان روسی را همراهی می کردند.

در ابتدای این دیدار محمد حسین زاده فرماندار فریدونکنار ضمن خیر مقدم به میهمانان روسی و مدیران کل استان، ظرفیت بندر فریدونکنار را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: امیدوارم که از ظرفیت های بندر فریدونکنار برای همکاری های متقابل نهایت استفاده شود و همچنین استان ستاراخان روسیه نیز بتواند از این فرصت به خوبی استفاده کند.

در ادامه این دیدار مهندس تاتینا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز اذعان داشت: به منظور افزایش مبادلات بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه به ویژه استان استاراخان روسیه سعی کردیم تعداد بنادر بیشتری در ایران بسازیم که از جمله آنها بندر فریدونکنار است.

وی تصریح کرد:  این بندر با سه پست اسکله و ۶۰ هکتار زمین دارای انبارهای متعددی و مخازن سوخت است، که بخش خصوصی واگذار شده و مهندس امامی فر مدیرعامل شرکتی هشتند که عملیات نگهداری و بهره برداری از این بندر را انجام می دهند.

تاتینا خاطرنشان کرد: ظرفیت این بندر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن است و در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزارتن عملیات بندری داشت و در بخش ترانزیت مواد نفتی نیز فعال است، همچنین عمده ترین مواد جابه جایی در این بندر  مواد نفتی، سیمان، غلات می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ابراز امیدواری کرد: سرمایه گذار این بندر آمادگی دارد که با شما در بخش های مختلف مذاکره کند و آماده است که در صورت نیاز در این بندر فضا را برای سرمایه گذاری در اختیارتان قرار دهد.

مدیر عامل اولین بندر خصوصی در شمال کشور نیز در این دیدار گفت: امیدواریم بتوانیم مراودات اقتصادی و تجاری خوبی با بنادر آستاراخان داشته باشیم، البته در گذشته نیز به همین منوال بوده است اما امیدوارم این بازدیدها بتواند به سرعت این کار اضافه کند.

مهندس امامی فر خاطرنشان کرد:  این شرکت آمادگی دارد که هرگونه سرمایه گذاری در هر بخشی از بنادر را میزبانی کند و از آن استقبال می نماید.

در ادامه این دیدار وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستاراخان با بیان اینکه خوشحالیم که با چشمان خود دیدیم که در بخش بندری نه فقط دولت سرمایه گذاری می کند بلکه بخش خصوصی هم ورورد پیدا کرده است، گفت: ما امروز به همراه نمایندگان بنادر آستاراخان و شرکت های مختلف که در این زمینه فعالیت می کنند اینجا حضور داریم و از روند برنامه تدوین شده در اینجا رضایت داریم.

وی ادامه داد: آن اطلاعاتی که شما از این بندر گزارش کردید را به مقامات مربوطه روسیه گزارش می دهیم، لازم به ذکر است بنادر ما نیز به طور فعال همواره به روز و مدرن می شوند و امیدوارم که در آینده به حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه بیافزائیم.

گفتنی است در پایان این دیدار ویزر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستاراخان روسیه از امکانات و تاسیسات این بندر بازدید به عمل آورد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا