آیت‌الله سیستانی: عراقی‏‏ها اصلح را انتخاب کنند

به گزارش بصیر به نقل از ابنا ،شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان از کسانی که تاکنون در انتخابات شرکت نکردند خواستند هر چه زودتر به پای صندوقهای رای بروند و نامزد اصلح را انتخاب کنند.

دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای به نقل از آیت الله سیستانی اعلام کرد: از عموم ملت عراق می‌خواهیم در صورتی که تا این لحظه در انتخابات شرکت نکردند، در وقت باقی مانده برای انتخاب اصلاح در این انتخابات مشارکت کنند.

ایشان پیش از این نیز بارها بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرده و از آنها خواسته‌اند که به فرد اصلح رای دهند.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده‌ آیت‌الله العظمی سیستانی نیز روز چهارشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق به محل اخذ رأی در یکی از حوزه‌های رأی گیری کربلای معلی رفته و رأی خود را به صندوق انداخت.

سید عمار الحکیم نیز پس از انداختن رای خود به صندوق در انتخابات پارلمانی عراق گفت: ما به هر رایی که در صندوق انداخته می شود درود می‌فرستیم و آن را گلوله ای در سر تروریسم و داعش می‌دانیم.

الحکیم گفت: ما شاهد حضور گسترده عراقیهای مقیم خارج و نیز نیروهای مسلح در پای صندوق های رای بودیم که به اعتقاد من نشانه اراده ملی عراقیها برای مشارکت گسترده در این انتخابات است.

قرار است بیش از ۲۱ میلیون عراقی از ۳۵ میلیون تن برای شرکت در رای‌گیری به پای صندوق‌های رای بروند.

در این انتخابات که از ساعت هفت صبح به وقت عراق آغاز شده و تا ساعت شش عصر ادامه خواهد داشت، بالغ بر ۹ هزار نامزد برای کسب بیش از ۳۲۸ کرسی پارلمان عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا