مطهری: چیزی نباید جلوی آزادی بیان را بگیرد

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری ایرنا: علی مطهریˈ روز چهارشنبه در همایش رفتار و افکار شهید مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مقوله آزادی، موضوعی بود که شهید مطهری بسیار روی آن تاکید داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری پس از پیروزی انقلاب تنها دو ماه و ۲۰ روز در قید حیات بود، افزود: این شهید در همین مدت مسائلی که حدس می زد ممکن است بزودی اتفاق بیفتد، مورد بحث قرار می داد.

مطهری با تاکید بر اینکه باید تصور و برداشت درستی از عدالت داشت، بیان کرد: به اعتقاد شهید مطهری عدالت ما، عدالت سوسیالیستی یا سرمایه داری نیست و معتقد بود جامعه بدون طبقه، جامعه ای بدون تبعیض است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید مطهری معتقد بود تنها با آزادی دادن به مخالفان می توان از اسلام دفاع کرد.

مطهری با اشاره به اینکه تعصب اعراب از گذشته تا به امروز بدبختی آنها را رقم زده، گفت: اروپایی ها با وعده امپراتوری عربی، اعراب را وادار به خیانت علیه عثمانی ها کردند و در نهایت نیز کشورهای عربی را قطعه قطعه نموده و بذر اسرائیل را در آن منطقه کاشتند.

وی در خصوص توقیف روزنامه ۹ دی نیز گفت: در این نشریه توهین وجود داشت اما با وجود این در نشست نظارت بر مطبوعات رای منفی به توقیف آن دادم.

وی با بیان اینکه توقیف همیشه راه حل مناسبی نیست، اظهار داشت: اگر شهید مطهری در زمان تدوین قانون اساسی زنده بود، قانون اساسی بهتری تدوین می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا