سوء استفاده غرب از اعراب

بصیر، روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است، ایالات متحده آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی موفقیت آمیز ایران که چند روز پیش صورت گرفت، اعلام کرده، نگران توان موشکی ایران است و بدین ترتیب با کمک کشورهای حوزه خلیج فارس، قصد راه اندازی یک سامانه دفاع موشکی را دارد.

فرانک روز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حوزه هوا فضا همچنین اعلام کرده که واشنگتن «حقیقتا» از «نگرانی» کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آگاه است و قصد دارد به آنها در تهیه یک سامانه دفاع موشکی به پهنای این منطقه کمک کند. شایان ذکر است در اجلاس امنیتی منامه (پایتخت بحرین) نیز چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا، بر توسعه پایگاه های آمریکا در منطقه برای حمایت از متحدان عرب آمریکا در برابر تهدیدات تاکید کرده بود.

در همین حال روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون آورده است دولت انگلیس قصد دارد پایگاه نظامی دایمی در منطقه خلیج فارس ایجاد کند.

هر چند که غرب چنان القا می سازد که به دنبال مقابله با تهدیدات ایران است، بررسی ریشه ای رفتار غرب واهی بودن این ادعا را آشکار می سازد. طرح های کنونی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس حلقه تکمیلی طرح های قدیمی غرب برای ایجاد ائتلاف نظامی میان صهیونیست ها و کشورهای عربی است. بر این اساس در سال ۱۳۸۷ وزیر امور خارجه بحرین طرح ائتلاف دفاعی شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و رژیم صهیونیستی را مطرح کرد، در سال ۲۰۰۹ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از ایجاد چتر دفاعی برای صهیونیست ها و اعراب خبر داد. همچنین سران صهیونیست بارها بر لزوم همگرایی عربی، صهیونیستی و ترکیه برای امنیت جمعی سخن گفته اند. شورای همکاری خلیج فارس به تازگی طرح تقویت سپر جزیره و ایجاد نیروهای واکنش سریع را مطرح کرده است که قرار است کشورهای اردن و مراکش نیز به این جمع افزوده شوند.

آمریکایی ها نیز در سال ۲۰۱۳ طرح استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه را اجرا کردند در حالی که همزمان به دنبال تقویت سامانه دفاع موشکی صهیونیست ها موسم به گنبد آهنین بودند. طرح سپر موشکی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را می توان حلقه تکمیلی این طرح دانست. آمریکا به دنبال ایجاد فضای امنیتی برای صهیونیست ها با استفاده از داشته های ترکیه و اعراب است در حالی که در ظاهر ادعای حمایت از آنها در برابر تهدیدات را سر می دهد.

حال آنکه جهانیان اذعان دارند ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست و ادعاهای اروپا و آمریکا مبنی بر ایجاد تأسیسات نظامی و ساختار موشکی در خلیج فارس برای حمایت از کشورهای عربی فریبی صرف برای حفظ منافع غرب است. آنها در ظاهر ادعای حمایت از کشورهای عربی را سر می دهند در حالی در اصل به دنبال رفع چالش های خود می گردند و کشورهای عربی فقط تأمین کننده هزینه های مالی این نظامی گری هستند و در عمل دستاوردی از آن نخواهند داشت.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا