روحانی در جشن روز کارگر

دولت مصمم است سال ۹۳ را سال رونق تولید و شکست رکود اقتصادی اعلام کند

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در اجتماع بزرگ کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر، گفت: کارگران عزیز ما ستون فقرات تولید کشور هستند. ما امروز از استقلال و خودکفایی سخن می‌گوییم. اگر امروز از تولید داخلی حرف می‌زنیم و از تولید داخلی خود حمایت می‌کنیم، همه و همه در سایه کار و کوشش کارگران عزیز و پرتلاش این سرزمین است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در آن روزی که انقلاب می‌خواست در مسیر پیروزی قرار بگیرد، این کارگران انقلابی و فداکار بودند که در خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها و سراسر کشور حماسه انقلابی آفریدند و انقلاب ما را به راهبری امام عزیز و بزرگوارمان به پیروزی رساندند. اگر آن روز که سخن از استقرار نظام اسلامی در سال‌های ۵۷ و ۵۸ مطرح بود، حضور کارگران عزیز در صحنه‌های مختلف بود که در برابر انواع توطئه‌ها ایستادند.

روحانی تأکید کرد: اگر دفاع‌مقدس پیش آمد، این کارگران عزیز ما بودند که در صحنه نبرد همه جا به عنوان بسیجی، سرباز، جهادگر و همه بخش‌های پشتیبانی حضور داشتند. اگر امروز ما از سال فرهنگ و اقتصاد سخن می‌گوییم این کارگران عزیز ما هستند که باید در صحنه اقتصاد و حتی در صحنه فرهنگ بار سنگین تحول، تعالی و تولید کشور را بر دوش بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم کشورهای نوظهوری در آسیا و آمریکای لاتین در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند به خاطر استفاده از معادن زیرزمینی این  کشورها نیست. اگر امروز پیشرفت در کشورهای نوظهور را می‌بینیم در سایه کار، تلاش، فعالیت و تولید است. ما باید الگوی توسعه آینده کشورمان را بر مبنای اشتغال جوانان عزیزمان طراحی کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز میلیون‌ها جوان تحصیل‌ کرده ما آماده اشتغال هستند. دولت  تدبیر و امید در سایه حمایت شما این بار را بر دوش دارد و مصمم است سال ۱۳۹۳ را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام کند.

روحانی با بیان اینکه اولین جلسه در سال ۱۳۹۳ جلسه شورای عالی اشتغال بود که در نهم فروردین امسال برگزار شد که این شورا کار خود را آغاز کرده است، افزود: بنده در اینجا به وزیر تعاون، کار و رفاه اعلام می‌کنم که اولین قدم در اشتغال، امنیت شغلی کارگران عزیز ماست.

وی خطاب به ربیعی گفت: آقای وزیر نگذارید خانه کارگری بی‌فروغ بماند.چراغ کار و اشتغال در سراسر ایران عزیز ما باید همواره تابناک باشد. بنده در اینجا اعلام می‌کنم که آقای ربیعی بنده در دنیای کار و تلاش و تولید، تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیرم. زنان و مردان ما در صحنه کار، تلاش و فعالیت برابر و باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رضایت کارگران به معنای حرکت سریع چرخ تولید و اشتغال است. براساس گزارش‌هایی که به بنده اعلام کرده‌اند، بخش بزرگی از بخش کارگری جامعه ما از مسئله مسکن در رنج هستند. در سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران باید آغاز شود. دولت در کنار وزارت تعاون کار و رفاه اقدامات و کمک‌های لازم برای شروع این کار بزرگ و عظیم را آغاز خواهد کرد.

روحانی به پوشش دفترچه بیمه کارگران اشاره کرد و گفت: بنده در زمینه پوشش دفترچه بیمه شنیده‌ام که برخی از کاراگران ساختمانی از این امتیاز محروم هستند. آقای ربیعی باید برای حل مشکل کارگران ساختمانی و کارگران فصلی اقدام جدی را انجام دهد.

رئیس‌جمهور گفت: روزی کشور ما آباد و سربلند است که در مزارع و کارخانه‌های این کشور کارگران عزیز ما با نشاط و بدون دغدغه مشغول کار و فعالیت باشند و برای اینکه دغدغه‌ها برطرف شود این دولت در سال ۹۳ مصمم است در زمینه درمان، بهداشت و سلامت مردم به ویژه کارگران قدم‌های جدی را بردارد.

وی تاکید کرد: من در اینجا به جناب آقای ربیعی خطاب می‌کنم که بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی باید در مسیر بهبود عملکرد قرار گیرد. ما یک بیمارستان میلاد نمی‌خواهیم. می‌خواهیم بیمارستان‌های میلاد در استان‌ها و شهرهای مختلف خدمات خود را به کارگران و ملت عزیز ارائه دهند.

روحانی با بیان اینکه دفترچه‌های بیمه درمانی باید ارتقاء و ارزش‌های لازم را پیدا کند، اظهار داشت: مردم نباید از نظر مسئله درمان دارای دغدغه خاطر باشند. در زمینه اشتغال‌های کوچک، صنایع دستی و اشتغال روستائیان و اشتغال در همه زمینه‌ها باید توجه کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امسال طبق آمار از اول اردیبهشت‌ماه ورود گردشگران خارجی به ایران نسبت به مشابه سال قبل دو برابر افزایش پیدا کرده است. از این‌رو زمینه گردشگری داخلی و گردشگری خارجی باید فراهم شود تا در سایه فعال شدن بخش گردشگری بخشی از بیکاری‌های جامعه مرتفع شود و مسیر اشتغال در مسیر درست و پویایی قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه باید مدیریت بخش تولید متحول شود و سرمایه و تکنولوژی وارد کشور شود تا کار رونق پیدا کند، اضافه کرد: دولت مصمم است تمام قفل‌های تحریم نابجا علیه ملت را بشکند. تحریم نابه‌جای قدرت‌های بزرگ علیه ملت ایران برای همه مردم به ویژه کارگران درد و رنج بود.

وی تاکید کرد: دولت مصمم است با حفظ حقوق ملت ایران در سایه تعامل با جهان درب‌ها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند. اگر ما مسیر درست کالاها را هموار کنیم این مسیر به معنای استقلال بیشتر و رونق تولید است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید منابع ارزی را مدیریت کنیم، اظهار داشت: در گذشته ما برای کشورهای دیگر اشتغال درست می‌کردیم و باید با منابع ارزی و مواد اولیه قطعات و تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

روحانی افزود: کار باید به دست کارگر ایرانی باشد و در سایه هموار کردن مسیر تولید و تعامل سازنده با جهان قدم به قدم برای رفع تحریم‌ها باید زمینه رشد، اشتغال و تولید را مهیا و فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در اقدام اولیه بخش‌هایی از تحریم برداشته شد، یادآور شد: در بنادر جنوب ما کارگران ایرانی مشغول فعالیت برای تخلیه بار هستند و در گذشته کشتی‌ها در بنادر جنوب کشور و خلیج‌فارس پهلو می‌گرفتند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در سال ۹۳ در بحث کشاورزی ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قرار می‌دهیم و صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: امسال پهنای اینترنت کشور دو برابر افزایش یافته است و بیشتر هم خواهد شد. افتخار می‌کنم که دست همه کارگران را ببوسم.

به گزارش تسنیم، روحانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ و اقتصاد به دست شما کارگران عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: علیرغم تبلیغات دشمنان ایران، سال ۹۳ سال پررونقی خواهد بود و این با تلاش شما کارگران انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: کارگران باید بتوانند از طریق تشکل‌های خود صدای‌شان را به گوش مسئولان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا