فقط منتقدان ما،نیاز به ممیزی و ارشاد دارند!

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ،‌ وزیر ارشاد درباره انتشار فیلم «من روحانی هستم» گفت: این فیلم یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است و دستگاه قضایی باید با عوامل آن برخورد کند.

علی جنتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: انتشار فیلم «من روحانی هستم» بدون مجوز و طی مراحل قانونی صورت گرفته است و یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی باید با عوامل تهیه این مستند برخورد کند، اظهار کرد: نباید در جامعه به سمتی پیش برویم که انتشار بسته‌های فرهنگی غیرقانونی رواج پیدا کند.

از سوی دیگر نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران و درباره فیلم «من روحانی هستم»، گفت: این مجموعه که به صورت سی‌دی منتشر شده، با اهداف مغرضانه تهیه شده و قابل پیگیری قضایی است و ما نیز از قوه قضائیه انتظار داریم که پیگیری کند.

رئیس‌جمهور پیش از این چندین‌بار در مقاطع مختلف تأکید کرده که هنرمندان و نویسندگان نیازی به ارشاد و گشت ارشاد و ممیزی ندارند و این خود افکار عمومی است که تشخیص می‌دهد از کدام کالای فرهنگی و فیلم و کتاب استقبال کند یا در انزوا قرار دهد. روحانی این را هم گفته که اجازه دهیم هر چه در دل و اندیشه نویسنده می‌گذرد، روی کاغذ جاری شود.

با این اوصاف- و صرف نظر از مصداق و محتوای فیلم من روحانی هستم- جای تأمل است که چگونه مقامات دولتی پیگیر مجازات عوامل تهیه این فیلم می‌شوند. البته این موضوع در ماجرای پیگیری تذکر و توقیف برخی نشریات منتقد دولت نیز مسبوق سابقه است و حکایت‌ یک‌بام و دو هوا را تداعی می‌کند.

وزارت ارشاد برخلاف برخی سخت‌گیری‌های شدید علیه منتقدان، در قبال برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها و محصولات فرهنگی و هنری و انتشاراتی ضدارزش‌های اسلامی، کاملا ساکت است یا نقش حمایتی ایفا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا