ایرانی‌ها به رایانه‌های یک سازمان دولتی آمریکا نفوذ کردند

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی ادعا کرد توان حملات سایبری ایران در طی یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است به طوری که هکرهای ایرانی توانسته اند به یک چهارم اطلاعات یک سازمان دولتی آمریکا دسترسی پیدا کنند.
موسسهMandiant در گزارشی مدعی شده که ایران یک تهدید سایبری رو به رشد علیه دولت آمریکا است به طوری که در یک سال گذشته حملات هکری ایران به شرکت های انرژی و سازمان های دولتی آمریکا افزایش یافته است.

طبق این گزارش، روسیه و چین همچنان مهمترین تهدیدهای سایبری علیه آمریکا هستند، اما ایران با سرعت بالایی در حال نزدیک شدن به این دو کشور است.

موسسه Mandiant ادعا کرده تعداد زیادی از حملات سایبری را که احتمالا ایران عامل آن بوده، مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که اکثر این حملات، علیه شرکت های انرژی آمریکا و سازمان های دولتی این کشور صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین این ادعا مطرح شده که بررسی ها بر روی شبکه های رایانه ای یک سازمان دولتی آمریکا که هدف حملات سایبری ایران قرار گرفته اند، نشان می دهد که تقریبا یک چهارم سیستم های رایانه ای این سازمان از طریق بدافزارهای ارسالی از سوی هکرهای ایرانی، آلوده شده اند. متعاقبا هکرهای ایرانی توانسته اند به بیش از ۱۵۰ گیگابایت از اطلاعات داخلی این سازمان شامل کلمات عبور و آمارهای آن دسترسی پیدا کنند.

در این گزارش با اشاره به این که بدافزارهای ارسالی از سوی هکرهای ایرانی، خیلی پیشرفته هم نبوده است، اذعان شده که هکرهای ایرانی به سرعت در حال تقویت و پیشرفت هستند.

گزارش موسسه Mandiant اذعان دارد که توانایی سایبری ایران با استفاده از کمک های دولتی و دسترسی به تجهیزات و فناوری های روسی، چینی و بازار سیاه، به سرعت در حال افزایش است.

این گزارش می افزاید: با وجودی که قدرت سایبری ایران از روسیه و چین کمتر است، اما به علت دشمنی ایران نسبت به آمریکا، هکرهای ایرانی خطرهای بیشتری برای آمریکا دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا