تحرکات آمریکا و فرانسه برای خرابکاری در سوریه در آستانه انتخابات

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه المنار فلسطین در مطلبی با اشاره به  ادامه توطئه‌های فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها ضد سوریه آورده است: آمریکا و فرانسه هماهنگی قوی با عربستان سعودی، قطر و ترکیه برای تشدید اقدامات تروریستی شامل به‌کارگیری خودروهای بمب‌گذاری شده و تشدید حملات خمپاره‌ای به مناطق مختلف دمشق و دیگر شهرهای سوریه دارند.

منابع آگاه به المنار بیان کردند: گزارش‌های اطلاعاتی حاکی است که تیمهای امنیتی آمریکا و فرانسه در دوحه، ریاض و آنکارا در حال تردد هستند تا هماهنگی‌ها را با این سه کشور به عمل آورند و محور واحدی را برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در شهرهای سوریه تشکیل دهند و این پس از ناکامی این کشورها و گروه‌های وابسته به آنها در عرصه تحولات میدانی و ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه است.

این منابع اعلام کردند: این برنامه‌ها شامل انفجارهای تروریستی در شهرهای سوریه به‌ویژه در دمشق، مشغول کردن ارتش سوریه در جبهه‌های شمالی و جنوبی، تشدید حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم اسرائیل از تروریست‌ها در مناطق مرزی سوریه با فلسطین اشغالی و به‌کارگیری گروه‌های تروریستی که عربستان سعودی از نظر مالی آنها را حمایت می‌کند از راه اردن است.

المنار به نقل از این منابع می‌افزاید: پیروزی‌های ارتش سوریه در حومه دمشق سبب روی آوردن گروه‌های مسلح به حملات خمپاره‌ای به شهرهای سوریه برای ایجاد هرج و مرج در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه ــ که قرار است در سوم ژوئن برگزار شود ــ شده است.

این منابع بیان کردند: گزارش‌های اطلاعاتی در کشورهای توطئه کننده علیه سوریه از این حکایت دارد که امکان نابودی سوریه و رویارویی با ارتش سوریه نیست و نظام سوریه به‌زودی پیروزی خود را بر تروریست‌های مورد حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس، آمریکا، ترکیه و فرانسه اعلام خواهد کرد.

این منابع با اشاره به آماده شدن نظام سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مناطق مختلف سوریه آن را نشانه قدرت نظام سوریه به‌رهبری بشار اسد و حمایت مردم از ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح دانسته‌اند.

انتهای پیام/ر*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا