برخی به دنبال ایجاد بستر مناسب برای احیای فتنه‌گران هستند

به گزارش بصیر به نقل از گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان خراسان شمالی در واکنش به سخنان علی مطهری در دانشکده اشراق بجنورد با صدور بیانیه‌ای‌ اظهارات فتنه‌گون وی را محکوم کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
  
بسمه تعالی
  
امام خامنه ای(مدظله): امروز معلوم شده است آن کسانى که در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، بخشى از ملت نیستند؛ افرادى هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانى که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را می کنند و ربطى به توده‌ى مردم ندارند، توده‌ى مردم راه رسیدن به عزت و استقلال در پناه اسلام را ادامه می دهد.
 
مدتی بود برخی شخصیت ها با گرایش های سیاسی خاص سعی در دعوت از افراد همفکر خود، جهت شکستن قبح فتنه۸۸ که نوک پیکانش به سوی جایگاه ولایت فقیه بود و نیز کوچک جلوه دادن آن و نفوذ در اذهان عمومی مردم استان، داشتند.
 
سند این مدعا تلاش برای آوردن شخصیت هایی بود که گفتمان آنان در جهت حمایت ضمنی و علنی از سران فتنه بوده است و بارها بخصوص در روز دانشجو نیز این مسئله تکرار شد.
 
افرادی که حتی الامکان مصداق این جمله رهبر معظم انقلاب هستند که می فرمایند “گاهى سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستى روشنگرى کنند؛ همه بایستى بصیرت داشته باشند.”
 
تا اینکه این موضوع با بهانه روز بزرگداشت شهید مطهری محقق شد و از باب اینکه آقای علی مطهری فرزند این شهید بزرگوار است بدون دردسر زمینه حضور وی فراهم شد.
 
دلسوزان و دغدغه مندان استان پیش از حضور وی نیز نگرانی خود را در خصوص حضور این فرد با این مواضع اعلام کرده بودند اما با این توجیه که فرزند شهید مطهری است مسئله را حل کردند.
 
تا اینکه پیش بینی ها به تحقق پیوست و صحبتهایی که تا کنون در این استان ولایتمدار در راستای عادی سازی فتنه و صحبت از آزادی سران آن که ماهها خون به دل ملت و رهبر معظمش کردند مطرح نشده بود، مطرح شد.
 
آنچه مایه نگرانی مردم استان بخصوص دانشجویان و دغدغه مندان شده است باز کردن باب تطهیر سران فتنه و ایجاد فضایی برای حضور راحت تر شخصیت های تاریخ مصرف گذشته با اهداف مشخص است.
 
نمونه صحبت های هنجار شکنانه این فرد در جمع اساتید و دانشجویان و مسئولین استان این که پس از مواجه شدن با این سوال که چرا از سران فتنه که آن همه هزینه را به ملت تحمیل کردند حمایت می کنید، می گوید “این طور که می گویید من هم یک فتنه گر هستم”.
 
مطهری همچنین می گوید ” البته اعتقادی به اینکه آنها سران جنبش سبز باشند ندارم، بلکه آنان شخصیت‌هایی بوده که اصل رهبری و نظام را قبول داشته و به نوع برگزاری انتخابات معترض بودند که بعد از آن حوادث خرداد ۸۸ شکل گرفت”.
 
وی با تاکید بر اینکه “دو طرف هم خطا کردند و باید از هم بگذرند”، به راحتی مسئله فتنه را عادی جلوه داده و می گوید، “قطعاً اگر چنین مسائلی شکل نمی‌گرفت فتنه‌ای هم انجام نمی‌شد و از آن طرف تجمعات خیابانی که به نظرم درست نبود، صورت نمی‌گرفت”.
 
این در حالی است که دست های پنهان دشمن در این فتنه آشکار شد و به فرموده مقام معظم ولایت ” شما دیدید فتنه‌اى به وجود آمد، کارهائى شد، تلاشهائى شد، آمریکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهاى غربى دفاع  کردند، منافقین دفاع کردند، سلطنت‌طلبها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه‌ى این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بیست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد” .
 
آقای مطهری پا را از این فراتر هم می گذارد و به ولایتمداری نمایندگان مجلس در ماجرای استیضاح وزیر احمدی نژاد انتقاد کرده و می گوید لزوما نباید نظر نمایندگان با نظر رهبری یکی باشد.
 
از دیگر سخنان نامناسب دیروز وی در جمع دانشگاهیان خراسان شمالی اشاره به نبودن آزادی بیان در کشور است که در مقابل مسئله آزادی بیان در غرب را بعنوان الگو معرفی می کند و این درحالی است که همه می دانند مسئله هولوکاست از جمله معروف ترین خط قرمز های غرب است و کسی جرات صحبت کردن در مورد این مسئله را ندارد.
 
سوال اساسی اینجاست که اگر در کشور آزادی بیان وجود ندارد چگونه خود وی در دانشگاه به راحتی صحبت از حمایت از سران فتنه ای می کند که خط قرمزهای نظام اسلامی را شکستند و حاصل خون هزاران شهید را تا مرز نابودی کشاندند.
 
در اینجا ما دانشجویان بسیجی خراسان شمالی ضمن ابراز نگرانی از حضور چنین شخصیت هایی و عادی سازی و شکستن قبح مسئله سنگین فتنه در استان ولایتمدار خراسان شمالی در خصوص برنامه روز گذشته ابراز تاسف می کنیم و ایشان را دعوت به بصیرت می کنیم.
 
همچنین خطاب به افرادی که در پی نبش قبر فتنه و تطهیر عوامل آن هستند قاطعانه می گوییم دست از این شیطنت های بی نتیجه بردارند چرا که مردم این استان ولایتمداری خود را در استقبال تاریخی خود از ولی فقیه اثبات کرده اند.
 
 
والسلام و علی من اتبع الهدی
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان شمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا