عارف: هرگونه سنگ اندازی در برابر دولت جفا به نظام است

 

به گزارش بصیر به نقل از  ایرنا از روابط عمومی دفتر محمد رضا عارف، وی در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس دانش آموزی و گروهی از جوانان اصلاح طلب با بیان این که یکی از ویژگی های اصلی انقلاب تکیه به جوانان است که در همه حال یار و یاور انقلاب بوده اند، اظهار داشت: باید از ذکر شعار در خصوص جوانان گذر کرد و واقعاً به آنها در عرصه عمل میدان حضور و حرکت داد.

رییس بنیاد امید ایرانیان یادآور شد: در دهه اول انقلاب جوانانی که تجربه کار گروهی و تشکیلاتی داشتند توانستند بخاطر اعتماد نظام به آنها، در مدیریت کلان و میانی دولت قرار بگیرند و تاثیر گذار هم بودند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید به توانمندی جوانان اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: رسالت نسل اولی ها نباید تنها فتح پاستور و بهارستان باشد بلکه باید تجربیات خود را به نسل سومی ها منتقل کنند تا زمینه رشد و شکوفایی بیشتر کشور با حضور نیروهای تازه نفس فراهم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش موثر تشکل های مردمی، اظهار داشت: مردم سالاری بدون حضور تشکل های غیر دولتی و مردمی معنا و مفهومی ندارد، در مقاطعی نگاه قیم مآبانه به تشکل های مردم نهاد وجود داشت که چنین نگاهی باعث محدود شدن فعالیت تشکل ها شد.

وی با اشاره به تجربه موفق تشکیل مجلس دانش آموزی در دولت اصلاحات، تاکید کرد: نفس تشکیل چنین مجالسی و جرات دادن به جوانان برای اظهار نظر بسیار موثر است. باید بگذاریم جوانان تجربه کنند، اشتباه کنند اما خودشان روی پای خودشان بایستند و به پیش بروند تا از میان آنان مدیرانی لایق و شایسته به میدان بیایند.

عارف با تاکید بر این که مجلس دانش آموزی باید مرکزی برای کادر سازی و تربیت نیرو باشد ، تصریح کرد: در دولت قبلی مسوولان، نهادهای مدنی را رقیب خود می دانستند که اشتباه بزرگی کردند در حالی که اسلام با تاکید بر «ید الله مع الجماعه» به فعالیت های جمعی ارزش بسیاری قائل است اما در گذشته عده ا ی اعتقادی به کار جمعی نداشتند و بدنبال فرد محوری بودند که البته سرانجام خوبی برایشان به ارمغان نیاورد.

**حماسه ۲۴ خرداد تصادف نبود

رییس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی یکی از حاضرین در جلسه درباره اظهارات برخی افراد مبنی بر زاویه داشتن اصلاح طلبان با ارزش ها با رد این گونه اظهارنظرها گفت: عده ای که خود سابقه ای در انقلاب نداشتند اکنون خود را انقلابی معرفی می کنند و ناجوانمردانه به اصلاح طلبان حمله می کنند در حالی که اصلاح طلبان که همسو با خط امام(ره) هستند هیچ گونه چالشی با ارزش ها ندارند و دغدغه شان حفظ ارزش ها و اجرای کامل قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه جریانی خاص در پی اختلاف افکنی بین اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید است ، خاطرنشان کرد: باید از دولت حمایت کرد و از هیچ کوششی برای تحقق برنامه های دولت فروگذار نکرد.

عارف تصریح کرد: رقیب اصلاحات گمان می کرد فاتحه اصلاح طلبی خوانده شده است اما ۲۴ خرداد ۹۲ نشان داد این گونه ادعا صرفا یک آرزویی بیش نیست اکنون هم جریان رقیب تلاش می کنند ۲۴ خرداد را یک تصادف وانمود کند که انشاالله با همگرایی بین اصلاح طلبان و استمرار پیروزی در انتخابات مجلس نشان داده خواهد شد حماسه ۲۴ خرداد تصادف نبود بلکه واقعیتی بود که اصلاح طلبان در آن نقش موثری داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان های سیاسی باید مسئولیت پذیر باشند، گفت: مسئولیت پذیری عامل رشد و ارتقای تشکیلات و کارآمدی آن است.

عارف افزود: پذیرش مسئولیت، مقدمه اصلاح کارها و حرکت رو به جلو است و قطعا در مشارکت جدی تر مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی و حضور آنان موثر است.

عارف تاکید کرد: جریان های سیاسی باید با درس گرفتن از خطاها و لغزش ها و با پوزش از مردم به خاطر اشتباهات گذشته خود، راه را برای حضور فعال تر مردم در صحنه هموار سازند. جریانات سیاسی باید بدانند که «نقد پذیری» و پذیرش «مسئولیت» پیش شرط موفقیت های بعدی است.

سیام**۲۰۲۵**۱۵۵۳

 

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا