ردپای دانشجویان اندونزیایی از ترکیه تا نبردهای سوریه

 

به گزارش بصیر به نقل از  ایرنا، در حالی دیپلمات های اندونزی از ورود دانشجویان این کشور در ترکیه به نبردها در سوریه خبر می دهند که ده ها اندونزیایی از مسیر مرزهای ترکیه و مراکش برای همکاری با تروریست ها در جنگ با دولت بشار اسد وارد سوریه شده اند.

روزنامه جاکارتا پست روز جمعه نوشت: شمار دانشجویان اندونزیایی که در نبردهای سوریه دخالت دارند در مقایسه با صدها دانشجوی مشغول به تحصیل در ترکیه کم است، اما هیچ فردی از رقم واقعی دخالت داشتن این دانشجویان در جنگ سوریه اطلاعی ندارد.

ˈ برخی از این دانشجویان نیز به فکر توسعه فعالیت های جهادی در گروه های شبه نظامی منطقه خود هستند و برخی از آنها ممکن است تصمیم بگیرند به کشورشان بازگردند و به تبلیغ جهادی گری در منطقه بپردازند.ˈ

دیپلمات های اندونزی در ترکیه از چگونگی حمایت مالی از این افراد اظهار بی اطلاعی کرده اند و خواستار افزایش نظارت بر چنین فعالیت هایی در کشور خود شده اند.

در این گزارش آمده است: دولت اندونزی توجه کافی به دانشجویانی که در منطقه خاورمیانه مشغول به تحصیل هستند ندارد و فقط حمایت های مالی کوچکی از سوی دانشگاه الازهر قاهره و برخی موسسات معتبر دیگر از دانشجویان اندونزیایی صورت می گیرد.

دولت اندونزی منابع مالی کافی برای تامین دانشجویانی که قصد دارند زبان، فرهنگ و سایر جنبه های منطقه ای خاورمیانه از جمله سنت اسلامی را بیاموزند ندارد.

حضور افراطیون و شبه نظامیان مالزی و اندونزی در نبردهای سوریه از هفته گذشته تاکنون در رسانه ها منطقه انعکاس قابل توجهی داشته که این امر نگرانی مقامات این کشورها را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا