الکل و خشونت؛ بلای جان جوانان صهیونیست‌

به گزارش بصیر به نقل از مشرق، پایگاه تحلیلی المانیتور در مطلبی متذکر شده است که گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد مصرف الکل در سرزمین‌های اشغالی و بویژه در میان جوانان، اصلی‌ترین تهدید اجتماعی در جامعه رژیم اسرائیل است.

در پی حادثه درگیری گروهی از جوانان صهیونیست در یک باشگاه شبانه در اسرائیل و کشته و زخمی شدن چندین نفر از جمله یک سرباز ارتش این رژیم، نگرانی‌های بسیاری در میان رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی برانگیخته شده است. در این حادثه، دو گروه از جوانان صهیونیست پس از مصرف مشروبات الکلی بر سر یک دختر به جان یکدیگر می‌افتند و در این درگیری چند نفر از آن‌ها کشته می‌شوند.

به گفته خانواده سرباز ارتش اسرائیل که در این درگیری کشته شد، فرزندشان برای رهایی از فشارهای روانی و جسمی وارد آمده در زمان حضور در ارتش و انجام خدمت سربازی، در زمان مرخصی به الکل و باشگاه‌های شبانه پناه برده بود اما در نهایت با ضربات شیشه‌های مشروب و چاقو کشته شد.

الکل و خشونت؛ بلای جان صهیونیست‌ها شد///2///

بنابراین گزارش، جوانان جامعه اسرائیل امروز در دریای مشروبات الکلی غرق هستند و هیچ کس نیز اراده‌ای برای توقف آن ندارد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مصرف الکل به یکی از عوامل اصلی مرگ جوانان تبدیل شده است.

همچنین مقامات اسرائیلی نیز نسبت به گسترش خشونت در میان جوانان اظهار نگرانی کرده‌اند. در گزارش سال ۲۰۱۳ مقامات صهیونیست آمده است که مصرف الکل بزرگترین تهدید جامعه است. در تحقیق دیگری هم درباره گسترش خشونت در این رژیم این آمارها بدست آمده است: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع ششم و هفتم، ۷۰ درصد تمامی دانش آموزان پسر و ۵۴ درصد دانش آموزان دختر دست کم یک بار قربانی خشونت شده‌اند.

بحران اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی چند سالی است که با بروز مشکلات اقتصادی نمایان شده است. بحران هویت، تبعیض میان مهاجران و طبقه‌بندی شهروندان به درجه یک و دو، تداوم اشغالگری و تجاوز مقامات اسرائیل همگی از عوامل تشدید بحران اجتماعی در این رژیم است و که هشدارها نسبت به فروپاشی اسرائیل از درون را به همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا