رخداد مهم زمان ظهور به روایت آیت‌الله جوادی آملی

به گزارش بصیر به نقل از   فارس، سال‌هاست که امام عصر(عج) در پشت پرده غیبت به سر می‌برند و منتظران حضرتش ثانیه‌ها، دقیقه‌ها، ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها، سال‌ها و قرن‌های زیادی است که برای تحقق وعده الهی لحظه شماری می‌کنند، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در کتاب «امام المهدی(عج)موجود موعود» علاوه بر بیان فضائل منتظران به بازگویی برخی رخدادهای هنگام ظهور می‌پردازد که در ادامه می‌آید:
 
*برخى رخدادهاى هنگام ظهور
 
 ١ . نزول مسیح(ع)
 
هنگام ظهور وجود مبارک امام عصر(عج) وقایع گوناگونى روى خواهد داد که برخى از آن‌ها اهمیت بیشترى دارند و نزول عیسى(ع) و اقتداى آن حضرت(ع) در نماز به امام عصر(عج) یکى از مهم‌ترین آن‌هاست. استاد، علامه طباطبایى رحمةاللّه در این‌ باره مى‌فرمایند: روایات، درباره نزول عیسى(ع) در هنگام ظهور مهدى(عج) از طرق اهل سنت-با اندک تفاوت- و شیعه از پیامبر(ص) و ائمه اهل بیت(ع) مستفیض و مشهور است.
 
جابر بن عبداللّه انصارى گوید: قال رسول اللّه(ص): «ینزل عیسى ابن مریم فیقول أمیرهم المهدی تعال صلّ بنا، فیقول: ألا، انّ بعضکم على بعض أمراء تکرمة من اللّه (عزّوجلّ) لهذه الأمّة»، مسیح مى‌آید و در آن هنگام سالار آنان امام زمان(عج) مى‌گوید: بیا براى ما نماز بگذار تا به تو اقتدا کنیم، آن حضرت مى‌گوید: خداوند والا از باب گرامیداشت این امت برخى از شما (یعنى ولىّ عصر(عج)) را بر دیگران بزرگ و سالار قرار داده است و نیز نبى مکرم اسلام(ص) فرمود: «کیف أنتم إذا نزل فیکم ابن مریم و إمامکم منکم»، چگونه خواهید بود وقتى عیسى بن مریم در میانتان فرود آید و امام شما از شما باشد.
 
نه‌ تنها حضرت عیسى(ع) به امام عصر(عج) اقتدا مى‌کند، بیشتر اهل کتاب نیز به پیروى آن حضرت بینا مى‌شوند و به امام زمان(عج) اقتدا کرده و نماز مى‌گزارند، همچنان که استاد علامه طباطبایى ذیل آیه «وَإِنْ مِنْ أَهْلِ اَلْکِتٰابِ إِلاّٰ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ» در این‌ باره مى‌فرمایند:
 
حجاج به شهر بن حوشب گفت: آیه‌اى در کتاب خداست که مرا خسته کرده است. شهر گفت: اى امیر! کدام آیه است؟ گفت: آیه «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ اَلْکِتٰابِ إِلاّٰ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ»، هیچ یک از اهل کتاب نیست که پیش از مرگش به عیسى ایمان نیاورد و روز قیامت وى برایشان شاهدى خواهد بود. به خدا من دستور مى‌دهم که گردن یهودى و نصرانى را مى‌زنند و او را به دقت مى‌نگرم و تا وقتى که خاموش مى‌شود، لب حرکت نمى‌دهد. شهر گفت: خدا امیر را به سلامت دارد! آیه چنین نیست که تأویل کردى، گفت: پس چگونه است؟! شهر گفت: عیسى پیش از قیامت به دنیا فرود مى‌آید و هیچ اهل ملّتى اعمّ از یهودى و غیره نمى‌ماند، مگر آنکه پیش از مرگ به وى ایمان مى‌آورد و پشت سر حضرت امام مهدى(عج) نماز مى‌خواند و گفت: شگفتا! این مطلب از کجا به تو رسیده است؟ گفتم محمد بن على بن الحسین بن على بن ابىطالب (امام باقر(ع)) براى من گفت. حجاج گفت: به خدا از سرچشمه زلالى گرفته‌اى.
 
 ٢ . حضور اصحاب کهف
 
زنده شدن اصحاب کهف و حضور آنان در خدمت ولىّ عصر(عج) نیز از دیگر حوادثى است که برخى احادیث بدان اشاره کرده‌اند.
 
 ٣ . نابود شدن لشکر سفیانى
 
مسخ لشکر ملعون سفیانى در جنگ با امام زمان(عج)
 
 ۴ . مبعوث شدن محبان خاص
 
برانگیخته شدن خاصان از شیعیان و محبان خاندان عصمت از این وقایع‌اند: «فإذا ام قائمنا بعثهم اللّه فأقبلوا معه یلبّون زمرا زمرا» و نیز عن أبی جعفر(ع) قال: «(حم) حمیم و (عین) عذاب و (سین) سنون کسنى یوسف(ع) و (قاف) قذف و خسف و مسخ یکون فی آخر الزمان، بالسفیانی و أصحابه و ناس من کلب ثلاثون ألف [ألف]یخرجون معه و ذلک حین یخرج القائم عجل اللّه تعالى فرجه بمکة و هو مهدی هذه الأمّة»؛ «حم» حتم، «عین» عذاب و «سین» قحطسالی است، همچون قحطسالی است همچون قحطسالی زمان یوسف(ع) و «قاف» سنگساری و فرورفتنی در زمین و مسخ شدنی است که در آخرالزمان خواهد شد نسبت به سفیانی و یاران او و مردمانی از قبیله کلب ۳۰ هزار تن که با وی خروج می‌کنند و آن هنگامی است که حضرت قائم(عج) در مکه خروج می کند و اوست مهدی این امّت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا