رمزگشایی از پرواز ام.اچ ۳۷۰ وارد مرحله جدید شد

به گزارش بصیر به نقل از  ایرنا، ˈهشام الدین حسینˈ وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز جمعه در نشستی خبری در پوتراجایا، گفت: ورود به مرحله جدید عملیات جست وجو به معنی اشتباه تلاش های انجام شده در جنوب اقیانوس هند نیست.
 
جست وجوهای هوایی برای حل معمای پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی که گمان می رود با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز در آب های جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است، چهارشنبه گذشته متوقف شد.
 
مقامات استرالیا نیز اعلام کردند کشتی های جست وجو نیز از مناطق دور دست جنوب اقیانوس هند بازگردانده شده اند و عملیات جست وجو در طول هفته های آینده به زیرآب منتقل خواهد شد تا شاید اثری از این پرواز بدست آید.
 
سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی یک روز پس از انتشار گزارش این کشور در مورد این پرواز که در اختیار سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) قرار گرفت، گفت که روز یکشنبه برای دیداری سه جانبه با مقامات استرالیا و چین به کانبرا می رود تا در خصوص مرحله عملیات جدید جست وجوی پرواز ام.اچ ۳۷۰ رایزنی کند.
 
ˈآنگوس هوستونˈ رییس استرالیایی عملیات جست وجو نیز در این نشست خبری، گفت که سه کشور در مورد چالش های عملیات در آب های عمیق اقیانوس هند که ممکن است هشت تا ۱۲ ماه طول بکشد، گفت وگو می کنند.
 
وی همچنین در باره ادعای یک شرکت اکتشاف دریایی و کشف لاشه هواپیمای پرواز ام.اچ ۳۷۰ در خلیج بنگال گفت، اثری از این هواپیمای بویینگ در خلیج بنگال یافت نشده است.
 
مقامات استرالیا روز چهارشنبه نیز ادعای یک شرکت اکتشاف دریایی این کشور مبنی بر تعلق اشیاء پیداشده در خلیج بنگال به پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی را رد کردند.
 
هوستون گفت، بهترین علایم دریافت شده در مورد پرواز ام.اچ ۳۷۰ سیگنال هایی بود که گمان می رفت از جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ است و پس از آن بلوفین ۲۱ به اعماق اقیانوس هند ارسال شد، اما تاکنون اثری از هواپیما بدست نیامده است.
 
وی ابراز اطمینان کرد، جنوب اقیانوس هند منطقه درستی برای عملیات جست وجو و هنوز امیدوار به اطلاعات بلوفین ۲۱ است هر چند امیدها کمتر از قبل شده است.
 
پرواز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی ۱۷ اسفند ماه حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد.
 
هشت کشور استرالیا، نیوزیلند، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، انگلیس و چین با بیش از ۳۰۰ پرواز در گستره وسیعی از جنوب اقیانوس هند طی چند هفته اخیر تلاش کردند اثری از این بوئینگ ۷۷۷ مالزی بیابند.
 
این هواپیماها از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا روز چهارشنبه چهار و نیم میلیون کیلومتر مربع از وسعت این آب ها در جنوب اقیانوس هند را تحت پوشش برای یافتن اثری از این پرواز و یا مسافران آن قرار دادند، اما اثری که منطبق با این هواپیما باشد، یافت نشد.
 
زیردریایی مجهز بلوفین ۲۱ نیز از ۲۵ فروردین به اعماق چهار هزار و ۵۰۰ متری اقیانوس هند ارسال شد تا با تهیه نقشه های سه بعدی از اعماق این اقیانوس ردی از پرواز اسرارآمیز ام.اچ ۳۷۰ بیابد که این زیردریایی نیز در ماموریت ۱۴ روزه خود ناموفق بود و عملیات آن نیز روز دوشنبه گذشته متوقف شد.
 
ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا نیز هفته جاری اعلام کرد: بعید است در سطح اقیانوس اثری از هواپیمای ناپدیدشده مالزی پیدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا