اختصاصی/ کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

در معرفی حضرت امام دچار روزمرگی شدیم/ لزوم برگزاری هر ساله کنگره حضرت امام

بصیر، ابوالقاسم فرجی در جلسه تلفیقی سوم خرداد، ارتحال حضرت امام و گرامیداشت ۱۵ خرداد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه سالگرد حضرت امام به صورت روتین و سنتی برگزار می شود و آنگونه که از آن انتظار می رود بهره برداری نمی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما هنوز هم حضرت امام را نشناخته ایم و خواص هم در معرفی ایشان کوتاهی کرده اند، اذعان داشت: با توجه به شعار امسال مقام عظمای ولایت که سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است وظیفه ما را نسبت به معرفی حضرت امام به جهانیان دوچندان می کند.

فرجی با اشاره به اینکه اگر بخواهند یک شخصیت جهانی را معرفی کنند می بینند که چند کتاب برای آن شخص نوشته اند، تصریح کرد: یکی از این چهره های معاصر گاندی است که حدود ۲۰۰ کتاب راجع به این شخصیت نوشته اند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف افزود: از گاندی پرسیدند که چطور انقلاب نوین هند را تدوین و ترسیم کرده اید که در پاسخ گفت(وقتی زندگی قهرمانان جهان را مطالعه می کردم به زندگی نامه حسین بن علی رسیدم و انقلاب هند نوین را به تاسی از انقلاب و نهضت امام حسین ترسیم کرده ام).

این کارشناس ادامه داد: ما منکر تاثیر حضور مردم و مسئولین در سالرزو رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نمی شویم اما به خاطر مسائل بار ترافیکی بسیاری قبل از پایان مراسم فضا را ترک می کنند و بعدها از رسانه و صدا و سیما برنامه را دنبال می کنند.

فرجی عنوان داشت: با توجه به اینکه این حضور ملی توسط رسانه های بیگانه بازتاب جهانی دارد برای ما بسیار حائز اهمیت است، نمی شود تنها با برگزاری مراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام، ایشان را به جهانیان و در داخل به نسل سوم و چهارم معرفی کرد.

مسئول کمیته روابط عمومی ستاد ارتحال حضرت امام در فریدونکنار اظهار داشت: باید هر ساله به دنبال برگزاری کنگره حضرت امام ایشان را به جهانیان معرفی کنیم، با این روش و برنامه ها نه تنها امام را نمی توانیم معرفی نمائیم بلکه در معرفی ایشان به نسل سوم و چهارم انقلاب نیز موفقیت چندانی حاصل نمی شود، زحمات امام و رهروان ایشان بسیار حائز اهمیت تر و ارزشمند تر از امثال گاندی هاست.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف فریدونکنار با بیان اینکه نه تنها ما بلکه آیندگان هم مدیون امام هستند، گفت: برگزاری این  چنین مراسمی نشان از روزمرگی دارد و این برنامه ها در واقع ظلم به امام و آرمانهای امام و شهداست.

فرجی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فتح خرمشهر و ۱۵ خرداد ازافتخارات امام راحل هستند، چرا که نهضت و انقلاب امام راحل از ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد و سوم خرداد که امام فرمود(خرمشهر را خدا آزاد کرد) و دو برنامه تحت الشعاع برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام قرار نگیرد.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: حوزه بسیج اصناف و اتاق اصناف این آمادگی را دارد تا در سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با همکاری پایگاه شهید بدر اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه ای و اتحادیه های تحت پوشش و با همکاری ادارات و نهادها رژه موتوری با شکوهی را در سطح شهر به همراه برگزاری ایستگاه صلواتی تدارک ببیند تا گوشه ای از حماسه آفرینی رزمندگان دلاور اسلام در حماسه فتح خرمشهر را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه اداره مخابرات شهرستان با همکاری هیئت رزمندگان و ستاد گردان یا رسول می تواند به صورت ویژه یادگاران ۸ سال دفاع مقدس پیامک ارسال نماید، گفت: از طریق تلفن ثابت نیز برای کلیه شهروندان پیامک ارسال نمایند.

فرجی ادامه داد: شهرستان فریدونکنار دارای ۳۵۰ شهید و ۱۲ سردار به علمداری سردار سپاه اسلام حاج حسین بصیر می باشد و با توجه به اینکه برنامه ارتحال حضرت امام و ۱۵ خرداد همراه با تعطیلات پایان هفته همراه خواهد شد و خیل میهمانان برخلاف زائران از پایتخت به مازندران سرازیر می شوند وظیفه متولیان فرهنگی شهر را دوچندان می کند که فضای این شهر را به گونه ای مهیا کنند که حرمت این ایام نگه داشته شود.

وی یادآور شد: متاسفانه سال گذشته به دلیل حجم بارترافیکی بسیاری از زائران موفق نشدند در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام حاضر شوند که می طلبد مسئولین امر جهت تسهیل در رفت و آمد زائرین تمهیدات لازم را بیاندیشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا