اقدام عجیب مسئولان بهشهر

بهره برداری تنها از یک نام!

به گزارش بصیر، چند روز گذشته خبری را در برخی از سایت های خبری با این تیتر «اولین پارک ویژه بانوان در بهشهر به بهره برداری رسید.» خواندم؛ بسیار خوشحال شدم، دعایی به جان مسئولین بهشهر کردم که حداقل در یک سال گذشته یک طرح کارشناسی شده در بهشهر اجرا کردند و می توان به آنها امیدوار بود که در کنار این دعواهای کاری‌شان، کمی هم محض رضای خدا به یاد مردم هستند.

بدون درنگ خبر را باز کردم تا از جزئیات این کار بزرگ مطلع شوم ولی چشم‌تان روز بد نبیند، وقتی به اواسط خبر که رسیدم از ترس این که دعاهایم به ناسزاگویی تبدیل نشود، دهانم را با دست نگه داشتم.

مسئولین پرتلاش بهشهر که بین راند دعواهای‌شان در هنگام نوشیدن آبی گوارا و تجدید قوا برای ادامه دعوا، کمی هم به فکر مردم افتاده و پارکی ویژه بانوان راه اندازی کردند.

پارکی که تا به حال دو نام متفاوت داشت را به نام «بوستان فدک ویژه بانوان» تغییر دادند که البته به یقین با این عمل خود به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و شاید هم تعالی فرهنگ در شهرستان و استفاده هرچه بیشتر از امکانات موجود بودند.

همانطور که شما بهتر از مسئولین اطلاع دارید این پارک جدید الاسم، همان بوستان دانشجوی خودمان است که بعدها به بوستان خانواده و حال به بوستان فدک تغییر نام داده شد و جالب تر اینجاست که از عنوان «بهره برداری» برای فعالیت طاقت فرسای خود استفاده می کنند؛ البته و یقیناً منظورشان بهره برداری از تابلوی بوستان فدک بود نه خود بوستان!

لکن جدا از طنزی که مسئولین شهرستان برای شاد کردن دل جوانان جویای کار بهشهر در سال جدید ترتیب داده اند، اشاره به چند نکته ضروری است:

حال که مسئولین، زحمت کشیده و فضایی را ویژه بانوان در شهرستان اختصاص داده اند، آیا به امنیت این مکان فکر کرده اند؟!

گوئیا مسئولین فراموش کرده اند که همین چند وقت گذشته تعدادی از اراذل و اوباش چندصدمتر پایین تر در کمربندی جلوی یک کامیون را گرفته و راننده آن را با ضربات چاقو روانه بیمارستان کردند. (البته به دلیل به هم نخوردن امنیت اجتماعی خبر آن را بایکوت کردند.)

پارکی که در انتهایی ترین منطقه شهرستان واقع شده است که حتی در روز هم به دلیل حضور برخی معتادان نسبتاً محترم! جهت تهیه مواد مخدر، کمتر کسی از فضای سبز این پارک استفاده می کند، بانوان با چه حس امنیتی در ساعات پایانی روز و منتهی به شب برای استراحت به این پارک بروند؟ (وجود برخی معتادین در این پارک را اهالی همان منطقه مدعی می شوند.)

آیا فکری برای نحوه دسترسی به این بوستان جدیدالاسم، برای بانوانی که در مناطق شرقی (میدان قدس و خیابان شهید مدنی) و غربی (گرائیل محله و زیروان) زندگی می کنند، کرده اید یا فقط به فکر بریدن ربان آن بودید؟!

آیا امکان اختصاص مکان دیگری در وسط شهر برای این منظور وجود نداشت؟!

پی نوشت ۱: همانطور که خداوند انسان را به استفاده از عقل خود و خرد جمعی امر کرده، بهتر است مسئولین برای تصویب برخی از طرح های خود کمی صبر پیشه کنند و بررسی های بیشتری انجام دهند.

پی نوشت ۲: البته اگر نگاهی کوتاه به نظرات مردم در شبکه های اجتماعی در واکنش به این خبر بیاندازید، متوجه خواهید شد که تصمیم به تغییر نام این بوستان به فدک و «ورود آقایان ممنوع» تصمیم درستی نبود.

پی نوشت ۳: امیدوارم مسئولین ذیربط  از خواندن این مطالب ناراحت نشوند چرا که نگارنده فقط به دنبال انتقاد از یک عملکرد بوده و با بکارگیری همین انتقاد و پیشنهادها و همفکری در امور به پیشرفتی سریع و درست در شهر دست خواهیم یافت.

«انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هيچ قومی را تغيير نمی دهد، مگر آنكه آنها خود تغيير دهند.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا