نتوانسته‌ایم حتی یک دلار از پول‌های بلوکه شده نفتی برداشت کنیم

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سخنانی در همایش “دلواپسیم” گفت: ما مذاکرات را هیچ‌وقت قطع نمی‌کنیم. ما هم منطق داریم و هم این است که فعالیت‌های ما در چارچوب ان‌پی‌تی است و هیچ تخلفی در این چارچوب صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما براساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت کرده‌ایم و حرفمان این است که برای منافع ملی خودمان باید از این حق خودمان دفاع کنیم.

کوثری تأکید کرد: این مسئله در اصل یک نبرد است. ما در نبرد ۸ساله خودمان نشان دادیم که شکستن حصر آبادان با فرمان امام نیز برای منافع ملی بوده است. رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در نهایت نگذاشتند که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی افزود: بحث هسته‌ای هدف منافع ملی ماست، ما چیزی بیشتر از آن نمی‌خواهیم.

کوثری در ادامه اظهار داشت: ما قانون را در چارچوب ‌ان‌پی‌تی قبول داریم و براساس نوشته‌های آنها آن را قبول می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: ما در سال ۱۳۷۳ اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد را برای راکتور تهران درخواست دادیم و آژانس هم آن را ابلاغ کرد، چطور است که در ۴ سال پیش وقتی دوباره این مقدار اورانیوم ۲۰ درصد را خواستیم، به ما ندادند؟

کوثری ادامه داد: ما توانستیم به اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد دست یابیم، اما آنها باورشان نمی‌شد.

وی تصریح کرد: اگر تعلیق ۲۰ درصد را قبول کرده‌ایم، حداقل بانک مرکزی باید از تحریم درمی‌آمد و صادرات نفت نیز آزاد می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: ما در جلسه‌ای که ۱۵ روز پیش در مجلس با مسئولین بانک مرکزی داشتیم متوجه شدیم که تا ۱۵ روز پیش یک دلار هم نتوانسته‌ایم از پول‌های بلوکه‌شده نفتی را برداشت کنیم.

کوثری با بیان “ما معتقدیم با توافقی که انجام شده به منافع ملی ما خدشه وارد شده است” گفت:‌ تیم مذاکره کننده باید در توافق نهایی هوشیار باشد.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا