تحمل برگزاری یک همایش دانشجویی را ندارند

به گزارش بصیر:آیت الله رجبی در گفتگو با صابرنیوز پیرامون موضع گیری هایی که دولت تا کنون پیرامون توافق نامه ژنو داشته، این گونه بیان داشت : از مجموع موضع گیری هایی که این دولت تا کنون داشته است مشخص است که این دوست ندارد که مردم به صورت شفاف نسبت به توافقنامه ژنو اطلاع پیدا کنند و در مرحله بالاتر دوست ندارند حتی صاحب نظران هم پیرامون این توافقنامه نقدی رو حتی به صورت منصفانه و مصلحانه انجام دهند.
 
عضو جامعه مدرسین پیرامون کارشکنی های صورت گرفته علیه برگزاری این همایش اظهار داشت: این که یک همایش دانشجویی با حضور تعدادی از نخبگان می خواهد برگزار شود و برای برگزار نشدن آن اینگونه کارشکنی می کنند باعث میشود که بدبینی مردم نسبت به این موضوع بیشتر شود و حساسیتهای بیشتری ایجاد شود. با این اقدامات بدبینی ها که نسبت به دولت کمتر نخواهد شد بلکه بیشتر هم خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: خود دولتمردان می گویند که این توافقنامه است نقطه درخشانی است خب اگر واقعا اینگونه است بگذارید بیایند و نظر بدهند و پیرامون آن بحث کنند تا نقطه مثبت بیشتر مشخص شود اما این برخوردها نشان دهنده چیزهای دیگری است.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه گفت: بنابراین یا در این توافقنامه اشتباهاتی صورت گرفته که به هر دلیلی نمی خواهند مردم بدانند و یا اینکه توافقاتی صورت گرفته که می دانند مردم این توافقات را نمی پسندند. دولت از شفاف سازی پیرامون این توافقنامه ضعیف نگران هستند و هچنین این همایشهای نقد باید از سوی خود دولت صورت بگیرد نه اینکه نزدیکان دولت در برگزاری این همایشهای سازنده مانع تراشی کنند.
 
نمی دانیم چرا برخی از شفاف سازی پیرامون توافق نامه ژنو می ترسند.
مگر مقام معظم رهبری نفرمودند اگر نقدها تند هم هست بازهم به انها نگاه کنید و از آن بهره بگیرید و استفاده کنید.برخی فکر می کنند هر کاری که کرده اند بهترین است و هر کس دیگری که حرف میزند بیسواد است.
 
قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) این گونه بیان داشت: متاسفانه امروز برخی شعار آزادی بیان و زنده باد مخالف سر می دهند اما تحمل برگزای یک همایش دانشجویی را ندارند.بنده شخصا از کسانی که این همایش را برگزار کرده اند تشکر می کنم و مشخص است که به دنبال این هستند که مردم در جریان واقعیات قرار بگیرند.
 
وی در پایان گفتگوی خود با صابرنیوز گفت:  بنده به برگزار کنندگان این همایش می گویم که در مسیر حق حرکت کردن همیشه مشکلاتی به دنبال دارد باید مقاومت کرد. با همه مشکلات باید ایستاد و مطمئن باشید که همایش دلواپسیم پرشور برگزار خواهد شد و این تازه شروع کار است و خداوند پیشتیبان این چنین حرکاتی است و قطعا موفق خواهد بود. ان شاء الله که این جمع بتوانند خواسته های ملت را پیرامون توافق ژنو محقق کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا