جزئیات تجاوز های جنسی در حین استراحت دانشجویان/ ۸۸ درصد از نخبگان آزارهای جنسی را گزارش نمی دهند

به گزارش بصیر به نقل  از خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»؛ براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده از سوی مرکز آسیب‌شناسی اجتماعی کمبریج، زنان انگلیسی در نهادهای معتبر به طور معمول مورد تعرض و حتی تجاوز جنسی قرار گرفته اند که اکثریت آنان این حملات را گزارش نکرده‌اند.

 

براساس این تحقیق که به صورت یک نظرسنجی صورت گرفت بیش از ۲هزار مورد تجاوز و تعرض به عنف ثبت شد که نشان می‌دهد اکثر این حملات جنسی در داخل کلاس های  تاریخی دانشگاه کمبریج که دانشجویان و دانش‌آموزان به طور معمول مطالعات خود را انجام می‌دهند و در آن استراحت می‌کنند، اتفاق افتاده است.

 

از میان زنانی که به صورت آنلاین به این نظر سنجی پاسخ داده‌اند، ۸٫۴ درصد از آنان به صورت جدی این حملات را تجربه کرده‌ بودند.

 

با این حال ۸۸ درصد از قربانیان که بیشتر نخبگان دانشگاه نیز بودند، گزارشی از حملات جنسی صورت گرفته نداده‌ بودند.

 

یکی از قربانیان این حملات جنسی گفت: به این دلیل شکایت نمی‌کنم که این مسائل از جانب پلیس جدی گرفته نمی‌شود و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد و اگر هم ترتیب اثر داده شود فرد گناهکار در دادگاه تبرئه خواهد شد.

 

در این نظرسنجی که به همت یک روزنامه دانشجویی و در میان ۲٫۱۲۶ نفر از دانشجویان کمبریج و اتحادیه ملی دانشجویان لندن صورت گرفت، نشان داد که ۲۶ درصد از دانشجویان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند که اغلب آنان در مکان‌های عمومی و ۱۲ درصد از آنان در خارج از دانشگاه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

بنا بر گزارش «خبرگزاری دانشجو»، این تحقیق نشان می دهد که از کل جمعیت  در این دانشگاه ۴۸۱ زن مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

همچنبن بیش از نیمی از قربانیانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند از پیشامدهای اتفاق افتاده احساس ناامنی و نارضایتی می‌کند و آن را مانع پیشرفت و دست‌یابی خود به مراتب بالاتر دانشگاهی می‌دانند.

 

لورن استیل سرپرست روزنامه دانشجویی (CUSU) دانشگاه کمبریج گفت: حوادث آزار و اذیت و تجاوز جنسی و یا خشونت فیزیکی می‌تواند اثرات مخربی بر فرد و توانایی‌های وی در مطالعه و یادگیری، سلامت روان و همچنین روابط آنان داشته باشد.

 

سخنگوی دانشگاه کمبریج در خصوص این نظرسنجی گفت: تمام اعضای این دانشگاه متعهد به برقراری رفاه و امنیت هستند و انتظار است تمام اعضای جامعه خود برای رفع این معضل، رعایت احترام و ادب نسبت به یکدیگر  تلاش کنند.

 

بنا بر این گزارش، سطح حمایت از دانش‌جویان در دانشگاه کمبریج مانند دیگر دانشگاه‌ها نیست و کمیته بهداشت و سلامت لندن در حال حاضر تجاوز به عنف و ضرب و جرح جنسی  در میان دانشجویان کمبریج را بررسی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا