از لیست طویل مسافران جام جهانی تا ادامه دار شدن برخوردهای حذفی وزارت ارشاد

به گزارش بصیر به نقل از گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»؛ هفته ای که گذشت سینمای ایران با اخبار متفاوتی همراه بود خبر اول اینکه:

 

فیلمبرداری «رویای من برزیل» همزمان با جام جهانی در برزیل

 

محمدحسین لطیفی  در خصوص فیلم سینمایی «رویای من برزیل» که به تازگی از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده است، اظهار داشت: «رویای من برزیل» یک کار کاملا مستقل است و هیچ ربطی به پروژه یار دوازدهم ندارد که ۵۰ درصد از فیلمبرداری آن در کشور برزیل و ۵۰ درصد از فیلمبردای آن در ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: این فیلم همزمان با جام جهانی اواسط خردادماه در کشور برزیل فیلمبرداری خواهد شد که داستانی کاملا ایرانی و شرقی دارد.

کارگردان فیلم «روز سوم» تصریح کرد:‌ «رویای من برزیل» فیلمی پر بازیگر است که بازیگران ایرانی و برزیلی در آن حضور خواهند داشت و ابتدا سکانس‌های پایانی کار را در برزیل فیلمبرداری خواهیم کرد و سپس برای ادامه مراحل تولید به ایران خواهیم آمد.

لطیفی همچنین در خصوص وضعیت تولید مجموعه یار دوازدهم و انصراف برخی از چهره‌هایی که عنوان شده بود با این پروژه به برزیل خواهند رفت، گفت:‌انصراف این بازیکنان از همراهی کار به دلیل قراردادهایی است که در آن مقطع باید به انجام برسانند و به همین دلیل از حضور در پروژه انصراف دادند که ظرف روزهای آینده نیز اخبار تکمیلی توسط روابط عمومی پروژه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.


بازگشت محمدعلی سجادی پس از ۶ سال دوری از سینما با فیلمی اجتماعی


محمدعلی سجادی کارگردان فیلم سینمایی «یک داستان اخلاقی» که به تازگی موفق به دریافت پروانه ساخت شده گفت: خیلی خوشحالم که پس از ۶ سال دوری از سینما مجددا به سینما برگشتم.

وی افزود: امیدوارم که بتوانم تابستان ۹۳ فیلم سینمایی «یک داستان اخلاقی» را که دارای یک مضمون اجتماعی است را کلید بزنم.
سجادی درباره لوکیشن‌های این فیلم تاکید کرد: با توجه به فضای فیلمنامه این اثر کلیه لوکیشن‌ها و نقاط فیلمبرداری در تهران خواهد بود.

 

سجادی سال گذشته در جشنواره فیلم فجر با فیلم تجربی «سیاوشان» حاضر بود و کلیپ بزرگداشت هما روستا را نیز کارگردانی کرده بود. در کارنامه او ساخت ۱۷ فیلم سینمایی دیده می‌شود و «یک داستان اخلاقی» هجدهمین فیلم این فیلمساز مولف خواهد بود.

اولین‌ پروانه ‌ساخت‌های ۹۳ برای سینایی، لطیفی، سجادی و قوی‌تن صادر شد


سازمان سینمایی با گذشت ۴۱ روز از آغاز سال ۹۳، اولین پروانه‌های ساخت را برای ۴ کارگردان صادر کرد.

 

 شورای صدور پروانه‌ فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در جلسه‌  چهارشنبه ۳اردیبهشت  که با حضور اکثریت اعضا، در محل معاونت آثار سینمایی و سمعی و بصری برگزار شد، برای چهار فیلم سینمایی پروانه‌ ساخت صادر کرد.

فیلم‌های «یک داستان اخلاقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد علی سجادی  ، «آسمان آبی مادرم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قوی تن ، «جزیره رنگین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خسرو سینایی  و «رویای من برزیل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین لطیفی از شورای صدور پروانه‌ی فیلمسازی، پروانه‌ ساخت دریافت کردند.

  امین حیایی: صد در صد غیرتی هستم/ «سیب سرخ حوا» نقطه عطف کارنامه‌ام است


امین حیایی با بیان اینکه صد در صد غیرتی است، گفت: چند نفر مرا در خیابان دیدند گفتند تو یک بار ما را نجات دادی و وسط دعوا ما را جدا کردی، من خودم اصلا یادم نبود. ظاهرا یک دوره‌ای اینچنین بوده‌ام، حالا خودم حضور ذهن ندارم!

 

 امین حیایی با یک روزنامه صبح مدت زیادی می‌گذرد. طبیعی است از این فرصت بهره بردیم و به بهانه حضور موفق وی در سریال «خوب، بد، زشت» با این سوپراستار سینما درباره ۲ دهه حضورش در سینما گفت‌وگو کردیم. واقعا کاراکتر جذابی دارد و خودش را کاملا در اختیار فرد گفت‌وگو‌کننده قرار می‌دهد و نمی‌گوید این سوال را بپرس و آن یکی را نپرس. بی‌ریا و بی‌تکلف گاهی اشاره می‌کرد که نکته‌ای را سانسور نکن و هر چه دل تنگت می‌خواهد بپرس. آنچه در خلال این گفت‌وگو و در مدت حضور ۳ ساعته‌اش برای تحریریه «وطن امروز»‌ جذابیت داشت اخلاق متفاوت یکی از سوپراستارهای سرشناس سینمای ایران بود.

زمزمه‌ها برای اخذ «مجوز ساخت» برای فیلم‌های مستند


علیرغم اینکه تاکنون طبق قانون، فیلمسازان ملزم به دریافت مجوز ساخت برای آثار مستند نبوده‌اند اما شنیده‌ها حاکی است قرار است از این پس مستندسازان نیز ملزم به دریافت مجوز ساخت شوند.
 
علیرغم اینکه تاکنون طبق قانون، فیلمسازان ملزم به دریافت مجوز ساخت برای آثار مستند نبوده اند اما شنیده ها حاکی است قرار است از این پس مستندسازان نیز ملزم به دریافت مجوز ساخت شوند.
 
لزوم دریافت مجوز «ساخت» در حالی از خارج وزارت ارشاد طرح شده که اخیرا یک مستند درباره زندگی رییس جمهور در برخی دانشگاهها نمایش داده شده است.
 
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور هم به یکی از سایت های حامی دولت اعلام کرده که این مستند هیچگونه مجوزی برای «تولید» و «پخش» دریافت نکرده است در حالیکه تاکنون مستندها برای ساخت و تولید نیازی به مجوز نداشته اند و به نظر می رسد قرار است آثاری که در حوزه مستند تولید می‌شوند مجوز دریافت کنند.

رونمایی از پوستر جدید «پنج ستاره»/آغاز اکران از ۲۴ اردیبهشت به جای «خط ویژه»


فیلم سینمایی «پنج ستاره» از ۲۴ اردیبهشت ماه جایگزین «خط ویژه» در گروه آفریقا خواهد شد.
 
قرارداد اکران فیلم سینمایی «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزداه در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش منعقد شد که قرار است این فیلم در گروه سینمایی آفریقا جایزگین «خط ویژه» شود.

امیر سمواتی تهیه‌کننده این فیلم به تازگی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اکران «پنج ستاره» در دو هفته آینده خبر داد و به این ترتیب این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی مهشید افشارزاده است توسط شرکت پخش نورتابان از چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جایگزین «خط ویژه» خواهد شد.

«پنج ستاره» اولین ساخته بلند سینمایی مهشید افشارزاده است. قصه این فیلم را علی‌اکبر قاضی نظام نوشته است. این فیلم داستان دختری است که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شود و در پی یافتن کار برای تأمین هزینه دانشگاه، ماجراهایی برای او رقم می‌خورد. افشارزاده در اولین ساخته بلند خود از بازیگران مطرحی چون شهاب حسینی، همایون ارشادی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، شیرین بینا، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود جعفری، دیبا زاهدی و… برای ایفای نقش‌ها بهره برده است.

براساس این گزارش، پیش از این نیز قرارداد فیلم‌های «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی به جای «معراجی‌ها» در گروه قدس،«اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به جای «چ» در گروه آزادی و زندگی مشترک آقای محمود و بانو» به کارگردانی روح‌الله حجازی به جای «طبقه حساس» در گروه استقلال در شورای  صنفی نمایش به ثبت رسیده است و «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی در گروه فرهنگ از دو هفته گذشته  «بادیگران» شده است تا به این ترتیب ترکیب ۵ فیلم اکران دوم بهار مشخص شود.

 

رضا عطاران با «رویای مارسل» به برزیل می‌رود/بهار ۹۳ زمان فیلمبرداری در سرزمین قهوه


سیدامیر پروین حسینی از آغاز فیملبرداری فیلم سینمایی «رویای مارسل» در بهار ۹۳ در کشور برزیل خبر داد.
 
سید امیر پروین حسینی تهیه کننده فیلم سینمایی «رویای مارسل» با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر این فیلم در مرحله انتخاب بازیگر به سر می‌برد و به محض انتخاب بازیگران در بهار ۹۳ کلید خواهد خورد.

وی در ادامه از حضور رضا عطاران به عنوان یکی از بازیگران قطعی این فیلم خبر داد و افزود: دیگر بازیگران این کار سینمایی برزیلی هستند.

پروین حسینی ادامه داد: با توجه به فضای موجود در فیلمنامه کلیه لوکیشن های این فیلم در برزیل خواهد بود.

«رویای مارسل» نام جدیدترین اثر از سیدمسعود اطیابی است که یک کمدی اجتماعی و خط اصلی قصه در مورد سبک زندگی ایرانی- اسلامی است و فیلمبرداری این کار همزمان با جام جهانی در شهرهای مختلف برزیل از جمله ریو دوژانیرو انجام خواهد شد.

 

«مسعود ده‌نمکی» برای اولین بار از زندان توحید در دوره‌ «هاشمی» می‌گوید


ده‌نمکی می‌گوید: دوازدهِ شب آمدند و محله‌‌ ما را محاصره کردند و مرا بردند. در دادگاه گفتم آخرین دفاعم این است که باید مرا اعدام کنید. از این به بعد فیلمسازی در حاشیه‌ کارهایم قرار می‌گیرد.
 

ده‌نمکی همان ابتدا شرط کرد که خیلی از سینما صحبت نکنیم. دلخوری‌اش از عالم سینما و واکنش‌ها به فیلم‌هایش خیلی عیان‌تر از آن بود که بخواهیم کشفش کنیم. بنابراین ما هم خیلی اصراری بر این موضوع نکردیم و شرطش را پذیرفتیم. به هر حال، تصورمان این بود که تا «ده‌نمکی» هست و فعالیت می‌کند، این انتقادات خودی‌ها و غیرخودی‌ها هم خواهد بود. اما در میانه‌ی گفت‌و‌گو، دیگر عیان شد که «ده نمکی» بیش از آنچه ما تصور می‌کردیم، از این انتقادات سینمایی خسته شده است. تا آنجا که خبر از کناره گیری از سینما و ورود به فاز جدید فعالیت کاری خود در دهه پنجم زندگی‌اش داد و چند باری در گفتگو بغض کرد و گریست.


«حوض نقاشی» به شانگهای می‌رود


فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شانگهای چین در بخش پاناروما (غیررقابتی) روی پرده می‌رود.
 
 

در این جشنواره که از ۲۴ خرداد تا ۱ تیر برگزار می‌شود، علاوه بر جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین دستاورد هنری، به بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین تصویربردار جوایزی اهدا خواهد شد. «حوض نقاشی» که جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشگران و سیمرغ بهترین طراحی صحنه و لباس سی و یکمین جشنواره فجر را به خود اختصاص داد در جشنواره پوسان کره جنوبی، اجیال قطر و آسیا پسفیک به نمایش در آمده و جایزه یونسکو بهترین فیلم بلند را از جشنواره آسیا پاسفیک دریافت کرد.

«حوض نقاشی» در جشنواره فوکو اوکا ژاپن نیز حضور دارد. این جشنواره شهریور ماه ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد. «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری با بازی شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و… نوروز ۹۲ اکران عمومی شد و مورد استقبال قرار گرفت. منوچهر محمدی تهیه کننده «حوض نقاشی» است.

مازیار میری پیشتر فیلم‌های سینمایی «پاداش سکوت»، «کتاب قانون»، «قطعه ناتمام»، «سعادت آباد» و … را کارگردانی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا