زمان آشتی ترکیه با اسرائیل نزدیک است

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص کامل شدن روند آشتی بین این رژیم با ترکیه ابراز خوش‌بینی کرد.

لیبرمن در نشستی خبری در باکو، پایتخت آذربایجان گفت:ما معتقدیم که روابط با ترکیه به وضعیت سابق خود بازمی‌گردد و این روابط بهتر از قبل هم خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این هر گونه امتیازدهی این رژیم به ترکیه برای آشتی بین دو طرف را رد کرده بود اما چون ماه پیش پس از بازگشت به سمتش، برای پایان دادن به بحران تل آویو با آنکارا جدی شد.

اظهارات لیبرمن با سخنان مقامات ترکیه طی هفته‌های اخیر همخوانی دارد همان گونه که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه هفته گذشته از دستیابی به تفاهم با اسرائیل درباره پرداخت غرامت به قربانیان کشتی مرمره خبر داد.

نیروهای رژیم صهیونیستی در ۳۱ می ۲۰۱۰ به نخستین کاروان آزادی در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه حمله کردند و ۹ شهروند ترکیه را در این کشتی حامل پرچم ترکیه به قتل رساندند و حدود ۵۰ نفر دیگر را که بخشی از این کاروان متشکل از ۶ فروند کشتی بودند را زخمی کردند.

غزه از ژوئن ۲۰۰۷ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ محاصره‌ای که به کاهش استاندارد زندگی، سطوح بی‌سابقه بیکاری و فقر بی‌امان در این باریکه منجر شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز دیروز شنبه گفت که اسرائیل قرار است مبلغ بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به قربانیان کشتی مرمره پرداخت کند.

اردوغان گفته است که پس از توافق درباره مبلغ غرامت به مرحله بعدی که ارسال کالاها و کمک ها به نوار غزه با وساطت ترکیه می رسیم و پس از آن به عادی سازی روابط آنکارا-تل آویو خواهیم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا