وقتی قهرمان‌شدن جای عفاف را می‌گیرد!

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، همزمان با توسعه ورزش بانوان، مسأله هنجارشکنی برخی از فعالان این حوزه به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است. اگر چه کلیت ورزش بانوان با رعایت مسائل شرعی پیوند خورده اما در معدود موارد، عدم رعایت موازین شرعی در ورزش بانوان، زحمات و تلاش های زن ایرانی مسلمان را در افکار عمومی خدشه دار کرده است؛ مواردی همچون ظاهر شدن بی‌حجاب نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی کاراته و تکواندو یا بی‌حجابی فوتبالیست های زن اماراتی و زنان تیرانداز آسیایی در تهران.

اما در تازه‌ترین اتفاق، بعد از انتشار تصاویری از حواشی تمرین تیم ملی فوتبال دختران کشور، مسؤولان فدراسیون فوتبال هم مجبور شدند اذعان کنند که مربی‌گری دختران را یک مرد بر عهده دارد! برخی از مربیان مرد تیم بانوان کشور هم گفتند که برای پیشرفت فوتبال زنان چاره‌ای جز استفاده از مردان مربی نیست!

وقتی قهرمان جودو از پشت پرده ورزش بانوان می‌گوید
دختر مجبه جودوکار ایران، پارسال وقتی می‌خواست مدال قهرمانی بگیرد در میان نگاه حاضران و ورزشکاران کشورهای مختلف جهان با حجاب کامل (چادر) از سکوی دریافت مدال بالا رفت. سمیه حیدری همان ورزشکاری است که امسال به دلایلی که مسؤولان فدراسیون آنها را از نظر خود موجه می‌دانند حتی اجازه شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را هم نیافت و حتی شنیده می شود بعد از رسانه ای شدن این قصه برای او از سوی مسؤولان فدراسیون جودو، مشکلاتی نیز پدید آمده است.

سمیه حیدری قهرمان کشورمان در این باره به برنامه «تا نیمروز» رادیو ایران می‌گوید: “قرعه هم من و هم خواهرم مشخص شده بود. بعد از آن خانم میری (نائب رئیس بانوان فدراسیون جودو) می رسند و می گویند که این دو خواهر حیدری باید حذف بشوند و تصمیم می گیرند که بنده را حذف کنند و من را از مسابقات قهرمانی کشوری حذف کردند! “

nf00358273-1.mp3 | دانلود فایل
گلایه سمیه حیدری ورزشکار محجبه ایران از مسئولان

البته سمیه حیدری چند سال پیش هم خبرساز شده بود؛ وقتی مربیان ایرانی به ورزشکاران زن و مرد کشور پیشنهاد برگزاری مسابقه مشترک را داده بودند(!) و خانم حیدری از شرکت در مسابقات خودداری کرده بود.

اما وقتی این موضوع با خانم میری، نائب رییس فدراسیون جودو این ماجرا را جویا مطرح شد پاسخی باورنکردنی از او شنیده شد: «تمرین بسکتبال بوده است! یعنی فقط توپ را به یکدیگر پرت کردند! این مسأله وقتی خطرناک است و باید غصه بخوریم که خانم‌ها و آقایان دارند با هم تمرین تن به تن جودو می‌کنند. این اتفاق خطرناک و معضل است برای ما!»

nf00358273-2.mp3 | دانلود فایل
اظهارات عجیب خانم میری نائب رئیس فدراسیون جودو

مربی مرد برای تیم ملی فوتبال دختران!
جدیدترین هنجارشکنی در حوزه ورزش بانوان، مساله‌ای است که اگر چه از نظر فدراسیون ممکن است اشکالی بر آن نباشد ولی شوک خبری آن نشانه عبور از حریم قرمز اخلاقی جامعه است… تمرین دختران فوتبالیست زیر ۱۹ سال کشور با مربیان مرد! 

گویا تیم بانوان ایران که به مسابقات روسیه رفته بود یک ناظر ویژه داشت. اگر عکس های مستند پخش شده در فضای مجازی نبود، معلوم نبود که آیا مسؤولان فدراسیون فوتبال از اساس چنین چیزی را تکذیب می کردند یا خیر.

البته کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتقادها گفته است: «آقای اکبر محمدی در واقع به تیم ملی بانوان کمک فنی می‌کنند، چون تیم ملی بانوان از نظر مربی‌گری ضعف‌هایی دارد. بنابراین از آقای محمدی که تجربه خوبی دارن به عنوان مشاور فنی فدراسیون و نظارت بر عملکرد تیم ملی بانوان استفاده شد تا همراه تیم به مسابقات رفته و به کمیته فنی فدراسیون ارائه گزارش کنند.»

nf00358273-3.mp3 | دانلود فایل
سخنان کفاشیان درباره مربی مرد تیم ملی بانوان

بر اساس گزارشات رسیده، اکبر محمدی با بیان اینکه مدیر فنی تیم است نه سرمربی، عذری بدتر از گناه آورده و گفته که قبلا هم دو مربی مرد دیگر مدیریت فنی تیم را بر عهده داشتند و وی یک سالی است که مدیریت فنی تیم را بر عهده گرفته است!

به گزارش خبرنگار جهان، متاسفانه برخی از فدراسیون‌نشین‌ها با نادیده گرفتن استعدادهای نهفته در ورزش بانوان کشور، شرط پیشرفت ورزش زنان کشور را استفاده از مربیان مرد می‌دانند!  گویا آنها فراموش کرده‌اند که اصالت زن چه بوده و هدف نهایی چیست! بدیهی است که حتی اگر مربی مرد هم بتواند تیم‌های ورزشی زنان را به پله‌های بالاتر جهانی برساند در این صورت چنین تیمی را حتی اگر نماینده ورزشی ایران حساب کنیم، نماینده فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا