گشت ارشاد سراغ آدم‌های بی‌فرهنگ می‌رود

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تجلیل مقام معلم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم مبنی بر این‌که آیا با توجه به انتقاد رئیس‌جمهور از وجود گشت ارشاد برای اهالی فرهنگ قرار است تغییری در عملکرد این گشت در سال جاری اتفاق بیفتد یا خیر؟ اظهار داشت: تناقضی در مأموریت‌های گشت ارشاد با سخنان رئیس‌جمهور وجود ندارد و گشت ارشاد تنها سراغ آدم‌های بی‌فرهنگ می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت‌های خُرد در پی نوسانات اقتصادی کشور گفت: متأسفانه سرقت خرد و مسئله توزیع‌کنندگان خرد موادمخدر یکی از مسائل حساس برای مردم است و همواره افزایش این سرقتها همبستگی زیادی با مسائل اقتصادی داشته و در اواخر سال ۹۱ و همزمان با افزایش قیمتها، شاهد افزایش میزان وقوع سرقت‌های خرد نیز بودیم.

فرمانده ناجا اولویت اول پلیس در سال ۹۳ را مبارزه با سرقت عنوان کرد و افزود: به این منظور کمیسیون خاصی در نظر گرفته شده و با اصلاح شگردهای پلیسی و تقویت ابزار آگاهی و همچنین با همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای تشدید در احکام قضایی، تصور می‌کنم امسال روند بهتری داشته باشیم.

احمدی‌مقدم با اعلام خبر افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مرتبط با سرقت‌های خرد افزود: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد افول وقوع چنین جرایم یا افزایش بسیار کم آن‌ها بودیم و به دنبال آن هستیم تا با بهره‌گیری از طرح‌های برخورد با سارقان، مالخران،خریداران و فروشندگان خیابانی گوشی‌های همراه وضعیت سرقت‌های خود را بهبود دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا پلیس در برابر افزایش تب مصرف قرص‌های لاغری برنامه خاصی را دارد یا خیر؟ گفت: نظارت و رسیدگی به این موارد بر عهده وزارت بهداشت است و در هر مکانی که این وزارتخانه در نظارت‌های خود به موارد غیرقانونی برخورد کند نیروی انتظامی قاطعانه وارد عمل می‌شود ولی اگر این قرص‌ها دارای جنبه موادمخدر باشند خودمان مستقیما به آن ورود پیدا خواهیم کرد.

فرمانده ناجا در ادامه با تأکید بر اینکه محدودیتی برای شماره‌گذاری خودروها نداریم،گفت: شماره‌گذاری خودروها را توسط پلیس ادامه‌دار دانست و ابراز امیدواری کرد که روند افزایش تولید خودرو مسیر بازار را کنترل کند.

احمدی‌مقدم در واکنش به ترور یکی از شهروندان سیستانی در چند روز اخیر گفت: متأسفانه از سال گذشته گروهکی که امتداد فعالیتهای ریگی را دنبال می‌کند مزاحمت‌هایی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و در جنوب این استان با پوشش دفاع از اهل سنت دست به ترور می‌زند.

وی در پایان با اشاره به این‌که اقدامات تروریستی اخیر به بهانه مسئله تبعیض مذهبی در استخدام انجام شده گفت: ما پیش از این نیز تبعیض مذهبی در استخدام نداشته‌ایم و ناامن شدن این استان به ضرر مردم آن‌جا تمام می‌شود چرا که اگر سایه ناامنی بر این استان بیفتد پیشرفت در آن‌جا متوقف خواهد شد ولی با تشدید اقدامات انجام شده در انسداد مرز تحول بزرگی در این استان رخ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا