مظلومی: نیمی از مربیان بدون مدرک روی نیمکت تیم‌ها می‌نشینند

به گزارش بصیر، پرویز مظلومی درباره عملکرد کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: کمیته‌ آموزش فدراسیون طی چند سال گذشته با کلاس‌های آموزشی مختلفی که برای ارتقا سطح دانش مربیان فوتبال بر پا کرده، عملکرد قابل قبولی داشته است. اما در ارتباط با برگزاری کلاس‌های حرفه‌ای این انتقاد را می‌توان وارد کرد که به جز یک دوره که سال گذشته برای مربیان برگزار کرد، هنوز در زمینه برگزاری دو دوره دیگر آن با حضور اساتید برجسته فوتبال دنیا کار خاصی انجام نداده است و هم‌چنان منتظر برگزاری این دوره‌ها هستیم.

 

وی تصریح کرد: کمیته‌ آموزش باید با آوردن مدرسان خارجی تغییراتی را در محتوا و متد آموزش ایجاد کند تا شاهد پیشرفت فوتبال باشیم. در غیر این صورت با اکتفا کردن به سر فصل‌ها و متدهای تکراری سبب می‌شود تا دانش مربیان در یک نقطه ثابت باقی بماند و فراتر از آسیا پیش نروند، لذا اگر کمیته‌ آموزش می‌خواهد در جهت علمی شدن فوتبال حرکت کند و تحولی از لحاظ بعد علمی در فوتبال ایجاد کند باید متدهای جدیدی را به سرفصل‌های آموزشی خود اضافه کند.

 

مظلومی در عین حال تاکید کرد: درست است مربیان فوتبال باید در زمینه‌های روانشناسی، تغذیه، اقتصاد در ورزش ، بدنسازی و … نیز آگاهی داشته باشد، اما این گونه‌ آموزشها نباید به نحوی باشد مربی که از سطوح B به سطوح A ارتقا پیدا می‌کند دوباره تحت آموزش این گونه علوم باشد چون به نظر می‌رسد این آموزش‌ها بیشتر به درد پزشکان تیم‌ها می‌خورد و جوابگوی نیاز مربیان نیست.

 

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد مربیان پس از اخذ مجوز مربیگری از کلاس‌های آموزشی تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: تصور نمی‌کنم مربیان پس از اخذ مجوز از کمیته‌ آموزش، عملکردشان مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد، چون بارها شاهد این مساله بودم که نیمی از مربیان بدون شرکت در این کلاس‌ها و دریافت مجوز روی نیمکت تیمی نشستند، حال در گذشته اگر مربی کارت مربیگری خود را از کمیته‌ آموزش دریافت می‌کرد، باید فعالیت سالیانه خود را به کمیته‌ آموزش گزارش می‌داد تا مدرک اصلی خود را دریافت می‌کرد. اما در برهه کنونی این امر جدی گرفته نمی‌شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مربیان تنها به دنبال دریافت مدرک هستند و طی دریافت مدرک A آسیا در بین مربیان لوث شده و اعتبار خود را از دست داده است.

 

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا