بصیر گزارش می دهد

دو آلاله‎ی گمنام مجنون و فاو در دانشگاه آزاد ساری خاکسپاری شدند/ تصاویر

به گزارش بصیر، صبح امروز مردم نینوایی دیار علویان پیکرهای مطهر دو تن از سبکبالان عاشق  هشت سال دفاع عاشورایی را از مسجد جامع ساری به سوی میدان شهدا بر روی دستان خود تشییع و سپس پیکر مطهرشان به دانشگاه آزاد اسلامی ساری انتقال داده شده و خاکسپاری شدند.

این دو پرستوی گمنام ۲۴ و ۱۹ ساله بودند که در سال ۶۷، در تک فاو و مجنون به شهادت رسیدند.

علوی تباران مازنی، با حضور پرشکوه خود در این مراسم حماسی، بار دیگر دفتر کهن اما همیشه شاداب عاشقی را ورق زدند و ارادت ولایی خود را به نمایش گذاشتند.

این مراسم با حضور مقامات محلی، فرماندهان نیرو های مسلح، مدیران کل، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و هزاران تن از دانشجویان و مردم شهید پرور ساری برگزار و تشیع کنندگان با دادن شعار های انقلابی بر تداوم راه شهیدان و مقاومت و پایداری در برابر سلطه ی استکبار تأکید کردند.

آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، پیش از برپایی نماز میت در صحن دانشگاه آزاد واحد ساری طی سخنانی گفت: اگر چه این شهدا، گمنام و به ظاهر شناسنامه و پلاک ندارند اما شناسنامه اصلی ایشان اسلام تعالی بخش است و فرزندان تمامی امت به پا خواسته ایران به شمار می روند.

وی افزود: پیام شهدا به بازماندگان پاسداری از حریم اسلام و ولایت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

آیت الله طبرسی گفت: حرکت و زندگی در مسیر شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از دیگر وصایای شهداست و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) الگوی تعالی بخش برای تمامی اعصار است.

این مراسم که به همت بسیج دانشجویی سپاه کربلا و دانشگاه آزاد اسلامی و همراهی فرهنگی سپاه ناحیه ساری اجرا شد، با تدفین شهدا در ورودی مسجد حضرت ولی عصر(عج) دانشگاه آزاد واحد ساری و با برپایی زیارت عاشورا و نماز ظهر و عصر بر سر مزار شهدای گمنام  پایان یافت.

 

 

بلاغ: شهدای گمنام

بلاغ: شهدای گمنام

بلاغ: شهدای گمنام

بلاغ: شهدای گمنام

بلاغ: شهدای گمنام

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا