هر آنچه با نسیم می آید

به گزارش بصیر،  هاشم رضایت قائم مقام شبکه نسیم با اعلام این مطلب از پخش روزانه ۴ ساعت برنامه تولیدی و تامینی در این شبکه خبر داد. وی در گفت وگویی خودمانی به تشریح  برنامه های این شبکه پرداخت.


رضایت در تشریح جزئیات برنامه های شبکه نسیم گفت: پخش برنامه هایی همچون خندوانه، عینک آفتابی، آبرنگ، مزه، شب کوک، هاونگ، شوخ طبعی و مسابقه بادبادک ها پس از افتتاح رسمی از شنبه آغاز می شود.

وی شبکه نسیم را اولین شبکه دیجیتالی تعاملی با مخاطبان رسانه ملی دانست و تاکید کرد: از آنجا که قسمت اعظم برنامه های تولیدی شبکه در تعامل با مخاطبان برنامه طراحی شده است می توان آن را شبکه ای تعاملی با اقشار مختلف جامعه دانست. به همین مناسبت مراسم افتتاحیه نیز در استان کردستان و در حضور مردم خوب، بافرهنگ و خونگرم این خطه برگزار خواهد شد.

 

 

از شنبه روی آنتن شبکه نسیم

 

وی در تشریح برنامه “خندوانه” گفت: خندوانه کاری شاد از رامبد جوان است و نام آن بر اساس ترکیبی از کلمه هندوانه و خنده به وجود آمده همان طور که خوردن میوه ای مانند هندوانه به تنهایی لذتی ندارد و خانواده های ایرانی در دور هم نشینی ها از خوردن این میوه شیرین لذت می برند، برنامه خندوانه نیز برنامه ای مفرح و شاد خواهد بود که تمام اهل خانواده در کنار یکدیگر از مشاهده آن به نشاط می آیند.

قائم مقام شبکه نمایش در تشریح جزئیات این برنامه اضافه کرد: رامبد جوان در این برنامه تلاش می کند تا نگاه بینندگان را به زندگی تغییر دهد. از آستانه تحمل خواهد گفت و لبخند را به عنوان کلیدی ترین عنصر روابط اجتماعی معرفی می کند.. عنصری که در هیچ کجای جهان نیازمند ترجمه نیست.

“عینک آفتابی” برنامه دیگری بود که رضایت در تشریح جزئیات آن گفت: رضا رشیدپور در شبکه نسیم اجرا و تهیه ” عینک آفتابی” را برعهده خواهد داشت. رشید پور در این برنامه سعی دارد مفهومی از ثروت و ثروتمندان جامعه ارائه دهد. ثروت چیست و ثروتمند کیست؟ تعریف این دو واژه اغواگر رسالت اصلی برنامه ” عینک آفتابی” است.  

وی با اشاره به حضور چهره های موفق عرصه طنز در شبکه نسیم اضافه کرد: بهنوش بختیاری با برنامه “آبرنگ” از این پس حضوری پررنگ در میان خانواده ها خواهد داشت. این برنامه به همت ظلی پور تهیه شده و در آن از بینندگان خواسته می شود همه هفته بهترین لطیفه ها و خاطرات خود را در سایت شبکه به اشتراک گذارند در پایان هر هفته به بهترین لطیفه یا خاطره جوایزی اهداء خواهد شد.

وی افزود: همچنین در آیتمی دیگر از برنامه آبرنگ مخاطبان می توانند تصاویر بهترین لحظات زندگی خود را با دیگر بینندگان به اشتراک گذارند. از آنجا که تولد فرزند زیباترین و به یادماندنی ترین لحظه زندگی هر انسانی است و کودکان شادی بخش ترین موجودات برای والدین خود هستند؛ از مخاطبان برنامه خواسته شده تا تصاویر کودکان کمتر از ۲ سال خود را برای برنامه ارسال نمایند.

گفتنی است بهنوش بختیاری هر هفته به عنوان گزارشگر نیز به میان مردم می رود و از نزدیک لطیفه ها و خاطرات آنها را می شنود.

“مزه” برنامه دیگری بود که قائم مقام شبکه به آن اشاره کرد و در تشریح جزئیات آن گفت: در برنامه مزه به غذاهایی همچون کله پاچه، انواع نان ها، خورش ها، تنقلات و … مورد علاقه مردم ایران پرداخته می شود.

وی افزود: این برنامه با هدف سرگرمی و اطلاع رسانی روی انتن شبکه نسیم می رود و اگر چه در آن مروری بر چگونگی پخت غذای مورد نظر خواهد شد؛ ولی نمی توان آن را صرفا برنامه آشپزی دانست، بلکه در آن تلاش می شود تا با تهیه مستند و گزارش هایی در زمینه غذاها، میوه ها و تنقلات قالب در سراسر کشورمان به بیننده اطلاعاتی داده شود.

موسیقی یکی از مهمترین موضوعاتی است که شبکه نسیم به آن می پردازد. این مطلب را هاشم رضایت بارها متذکر شد و تولید برنامه “شب کوک” را از مستندات گفته خود دانست. وی در مورد برنامه توضیح داد: “شب کوک ” برنامه ای ترکیبی با آیتم های متنوع است که مخاطبان در آن حضوری پررنگ خواهند داشت. پخش ۲ آهنگ درخواستی و گزارش های مردمی نمونه هایی از مشارکت بینندگان است.

دعوت از چهره های هنری یا ورزشی که در مقطعی از زمان به موسیقی گرایش پیدا کرده اند از دیگر آیتم های برنامه “شب کوک” بود که قائم مقام شبکه نسیم به آن اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از آیتم های برنامه که پیش بینی می شود مورد توجه قرار گیرد انتخاب بهترین صدای هفته از نگاه بینندگان است. به عبارت دیگر مخاطبان شبکه نسیم داوران اصلی بهترین صدا خواهند بود.

سیر در فضای مجازی و پخش بهترین تصاویر شبکه های مجازی از دیگر برنامه های شبکه نسیم بود که رضایت در سخنان خود به آن اشاره کرد و توضیح داد: اکنون تصاویر دیدنی و جالبی در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست برنامه ” هاونگ” پخش این تصاویر را در دستور کار دارد و امیدواریم بینندگان از دیدن آن لذت برند.

 

 

نیمه خرداد آخرین فرصت ثبت نام مسابقه بادبادک

 

رضایت در ادامه با تاکید بر رویکرد تعاملی شبکه با مخاطبان به برنامه های آینده شبکه نیز اشاره کرد وی از ثبت نام ۳۰ هزار خانواده برای شرکت در مسابقه “بادبادک “خبر داد و گفت: کشف استعدادهای خاص کودکان زیر ۸ سال انگیزه ای برای تولید مسابقه ” بادبادک” شد. علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند تا نیمه خردادماه با مراجعه به سایت شبکه و ثبت نام در این مسابقه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در سه مرحله ارزیابی شده و ۱۰۰ نفر به مرحله فینال می رسند. مسابقه در تمام مراحل تصویربرداری و بهترین لحظات آن روی آنتن می رود.

 

 

ورود شوخ طبعان به شبکه نسیم آزاد

 

“شوخ طبعی” برنامه دیگری بود که رضایت در تشریح آن گفت: از تمامی افراد مستعد در زمینه لطیفه گویی ، طنازی دعوت شد تا در مسابقه شوخ طبعی شرکت کنند تاکنون قریب به ۲۸ هزار نفر شرکت کننده ثبت نام کرده اند این مسابقه نیز در مراحل تولید ضبط و پخش می شود و امیدواریم فینال آن برای نورز ۹۴ آماده و پخش شود.

مجله رادیویی و تصویری “پاتوق” عنوان برنامه دیگری بود که قائم مقام شبکه نسیم به آن اشاره کرد و به بینندگان شبکه نوید داد که دکتر آذر با برنامه ای ویژه در زمینه تکریم و صیانت از زبان فارسی و آشنایی با شیوایی سخن به شبکه آید.

 

 

هر آنچه در نسیم دیدیم

 

رضایت در ادامه در تشریح برنامه هایی که از آغاز افتتاح آزمایشی روی آنتن شبکه رفته؛ گفت: در پخش آزمایشی مجموعه کمدی کلاسیک با کیفیت HD روی آنتن رفت در این مجموعه خاطره انگیزترین و به یادماندنی ترین سکانس های فیلم های سینمایی و سریال های طنز با کیفیتی بالا پخش شد.

وی اضافه کرد:” نسیم آرامش” با نمایش تصاویری آرامبخش از جلوه های طبیعت و خلقت خداوند تلاش کرد تا روح و جان بینندگان را با آیات و نشانه های خداوند جلا دهد. همچنین در برنامه ” نسیم دیدنی ها” نیز نمایش حرکات جذاب ورزشی و نمایشی در دستور کار قرار گرفت.

نمایش لحظات مفرح در برنامه “نسیم لحظه ها” موضوع دیگری بود که قائم مقام شبکه نسیم به ان اشاره کرد و افزود: موسیقی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در شبکه نسیم به آن پرداخته می شود برنامه ” نسیم آوا” نمونه ای از توجه شبکه به مقوله موسیقی بود. در هر باکس از برنامه دو ترانه از خوانندگان موسیقی فاخر، پاپ، سنتی و یا مقامی به نمایش در می آمد. تماس های بینندگان در مدت کوتاهی نشان داد که مخاطبان به خصوص جوانان تا چه حد علاقمندند تا به این عرصه هنری وارد شوند.

هاشم رضایت همچنین از تولید “نسیم مهارت” در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در برنامه “نسیم مهارت” مهارت های کوچک فنی و حرفه ای آموزش داده می شود و شبکه در تلاش است تا چنین بسته هایی را در باکس های ۲-۳ دقیقه ای خود تولید نماید.

“نسیم شما” و ” نسیم رادیو” برنامه های دیگری بود که رضایت به پخش آنها در طول پخش آزمایشی شبکه اشاره کرد و افزود: “نسیم شما” برنامه ای کاملا تعاملی با مخاطبان شبکه است در این برنامه بینندگان بهترین و خاطره انگیز ترین لحظات زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

گفتنی است شبکه نسیم از پانزدهم مهر ماه ۹۲ پخش آزمایش خود را آغاز کرده و در استان تهران و قم مخاطبان می توانند از برنامه های آن استفاده نمایند. با افتتاح رسمی شبکه در کردستان مردم این بخش از کشورمان نیز می توانند بیننده آن باشند.

در دیگر استان ها برنامه های شبکه نسیم با استفاه از ستاپ باکس قابل مشاهده می باشد. 

 

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا