اختصاصی/ مدیر اداره توزیع برق فریدونکنار

مسئولین ادارات باید پاسخگوی فرزندان شهدا باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، محمد مهدی گرائیلی در نشست صمیمی با ستاد برگزاری مراسم پدران آسمانی در شهرستان فریدونکنار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وارث اصلی نظام فرزندان شهدا هستند، مسئولین در ابندا بایستی پاسخگوی سوالات فرزندان شهدا باشند که چه اقداماتی در سطح شهرستان انجام داده اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه پس از ۳۵ سال انقلاب هنوز بودجه های مصوب برای کارهای فرهنگی از جمله راهیان نور و یادواره شهدا نداریم اذعان داشت: باید از دید خودگردانی خارج شویم و بودجه های مصوب برای کار فرهنگی داشته باشیم و خوشایند نیست فرزندان شهدا دست نیاز به سوی ادارات و نهادها دراز نمایند.

گرائیلی با بیان اینکه تعداد کمی از فرزندان شهدا به مدارج بالای علمی رسیده اند، خاطرنشان کرد: در ابتدا با توجه به مشکلات پیش روی خانواده شهدا معمولا فرزندان شاهد از بسیاری نعمات و موفقیت ها بازمانده اند.

وی افزود: فرزندانی هم که در دستگاه ها مشغول به کار شده اند از دادن جایگاه مناسب و پست مدیریتی به آنها کم لطفی شد، در صورتی که وظیفه همگان است تا برای این وارثان اصلی نظام آبرو بگذاریم و برای حل مشکلاتشان حتی پا فراتر از قانون بنهیم.

مدیر اداره توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه فرزندان شهدا سرمایه های نظام هستند، عنوان داشت: پس از فرمان امام راحل مبنی بر ضرورت تشکیل بنیاد شهید، این نهاد تنها به دنبال معیشت فرزندان بوده و از انجام کار فرهنگی غافل شده است.

گرائیلی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی بنیاد شهید زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا باشد، تاکید کرد: نه اینکه فرزندان شهدا برای برگزاری یادواره و تامین اعتبار دست نیاز به سوی دیگران دراز کنند.

وی افزود: برای راهیان نور و یادواره شهدا مبلغی دیده نمی شود اما برای احداث یک سد لاستیک هزینه میلیاردی می کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: مراسم امسال با محوریت فرزندان شهدا برگزار می شود و مدیریت این اداره نیز خود از یادگاران شهید است و چهارمین همایش پدران آسمانی در شب ولادت مولای متقیان در سالن شهید آوینی اردوگاه شهید رجایی با حضور خانواده های معظم شهدا برگزار خواهد شد.

مجید حسین پور تصریح کرد: از دستگاه ها و نهادهای شهرستان انتظار می رود جهت برگزاری این همایش در حد توان نسبت به تامین اعتبار این برنامه باشکوه با محوریت فرزندان شهدا از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا