ظریف: ملتی دلاوریم نه دلواپس

به گزارش بصیر،  محمدجواد ظریف امروز (سه‌شنبه) با حضور در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤالات تعدادی نمایندگان گفت: ایران کشوری مقتدر و با ثبات است، ولی فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی و سیاسی صورت می‌گیرد که چنین القا شود ایران تهدیدی برای منطقه و خطری برای صلح و ثبات بین‌المللی است.

وی افزود:‌بدخواهان ایران با صرف هزینه‌های سیاسی و مالی و تبلیغات جنون آمیز خود تلاش کرده‌اند تا ایران را به خطری جهانی تبدیل کنند تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود علیه کشور و مردم ایران و علیه انقلابیون و مقاومت منطقه دست یابند.

ظریف ادامه دارد: وضع تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات مستکبرانه که در سایه این فضاسازی تبلیغاتی و سیاسی انجام یافته، همه مهمترین عامل اقتدار ملی ما را هدف گرفته و تلاش می‌کند استقامت مردم ما را بشکند که با حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد، این تلاش به شکست انجامید و دولت یازدهم مجدانه تلاش دارد طرح و برنامه دشمنان را به شکست بکشاند و به لطف الهی در این مسیر موفق خواهد شد.

وی گفت: وزارت خارجه در چنین شرایط خطیری به منزله دیده‌بانی هوشمند وظیفه رصد تحولات و تحلیل موقعیت‌ها و تشریح راهبرد مقابله با تهدیدات را برعهده دارد، تلاش این خدمتگزار کوچک که برای چند صباحی مسئولیت سنگین وزارت خارجه بر شانه‌هایش است همواره این بوده که با فضاسازی‌های بین‌المللی که جهت محدود کردن اقتدار ملی ما انجام می‌شود، قاطعانه مقابله و اجازه ندهد تبلیغات ساختگی و مسموم صهیونیستی و یا هر منبع ضد ایرانی دیگری، ایران را مخل امنیت جهانی و یا تهدید منطقه‌ای معرفی کند.

ظریف عنوان کرد: از روز پذیرش مسئولیت در مسیر پاسداری از امنیت ملی به معنای وسیع آن و تقویت و تحکیم اقتدار ملی و توان دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌ایم تا هیچ کشوری در طمع خام نیفتد و خیال اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را در سر نپروراند. اگر از اقتدار ملی سخن می‌گوییم نظر مان  به همه امکانات و ظرفیت‌های کشور است و مهمترین رکن اقتدار ملی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ماندگارترین یادگار امام راحل رضوان الله تعالی علیه است که همانا اتکای به قدرت لایزال الهی و کوچک شمردن همه قدرت‌ها، استقلال‌طلبی و استقامت مردم دلاور بر اساس آموزه‌های جاودانه دینی و خودباوری بی‌نظیر ناشی از این عوامل برجسته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نگاه به درون و اتکا به عنصر بنیادی و محوری انسجام ملی و نیز توان بی‌نظیر مردم دلاور و اقتصاد پویا و مقاومتی مبتنی بر تولید و کارآفرینی، توان دفاعی و حضور موثر سازنده و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و جهانی شالوده اقتدار کشور را می‌سازد که در سایه رهبری‌ها و هدایت‌های هوشمندانه رهبری معظم انقلاب مدظله العالی تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: برادران و خواهران گرامی، من به حکم آیه شریف «و تلک ایام نداولها بین الناس» اطمینان دارم که مسئولیت من در وزارت امور خارجه دیر یا زود به پایان خواهد رسید، همان‌گونه که از سایه دوران‌های چه بس طولانی تاریخ جز لحظاتی در خاطره بشر چیزی باقی نمانده است. اما آنچه برای من و امثال من باقی می‌ماند انجام وظیفه و شاید خدمت ناچیزی است که برای مردم دلاور این مرز و بوم و جایگاه و منزلت جهانی آن، به آنها تقدیم نمایم. همان‌گونه که در ادامه همان آیه شریفه می‌فرماید «و لیعلم الله الذین آمنوا و یتخذ منکم شهداء و الله لا یحب الظالمین». لذا تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی‌سازی ایران من‌جمله از طریق تخریب وجهه حیثیت ملی تحت بهانه واهی انکار هولوکاست تحقق یابد.

ظریف افزود: ما حتما با قدرت و صلابت انقلابی که از امام راحل آموخته‌ایم و با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و تاریخ مردم دلاور ایران که هرگز با نژادپرستی و نسل‌کشی آلوده نشده است، به مبارزه با شبهه‌افکنی صهیونیست‌ها درباره انکار هولوکاست ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد تا ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها با تحریف و دروغ از یک‌سو در پی مظلوم‌نمایی و از سوی دیگر در پی هراس‌افکنی علیه ایران عزیز و سربلند اسلامی باشند.

وی اضافه کرد: نتانیاهو با بی‌شرمی معرکه می‌گیرد که ایران هولوکاست را انکار می‌کند و می‌گوید ایران منکر هولوکاست می‌خواهد با ساختن بمب اتمی هولوکاست دیگری بسازد.

وزیر خارجه ادامه داد: من و همکارانم به عنوان نمایندگان این مردم  دلاور به جهان اعلام کرده‌ایم و باز هم خواهیم گفت که ایران و ایرانی همواره مأمن و مرجع اقلیت‌ها بوده است و به همه ادیان الهی و پیروانشان احترام می‌گذارد و با یهودی‌ستیزی و نسل کشی بیگانه است و تبلیغات ضدایرانی صهیونیست‌ها تماما دروغ، جعلی و صرفا جهت پوشش نهادن بر جنایات روزمره آنها علیه فلسطینی‌هاست. ما می‌گوییم رژیم صهیونیستی با سواستفاده از جنایاتی که دیگران مرتکب شده‌اند و مردم فلسطین هیچ نقشی در آن نداشته‌اند ۶۰ سال است که موجودیت ملت فلسطین را نادیده گرفته و حقوق آنها را پایمال می‌کنند و کشتار و اشغال و آتش‌افروزی خود را پشت تبلیغات بی‌اساس و هراس‌افکن مخفی می‌کنند و اگر دوستان تمامی مصاحبه مرا پخش می‌کردند عین همین جملات را در حضور خبرنگاران آمریکایی می‌شنیدند. نمی‌دانم چرا با خلاصه کردن فقط قسمت‌هایی را با ترجمه ناقض پخش می‌کنند؟

وی گفت: ما به جهان می‌گوییم که مردم ایران به فرهنگ غنی زاییده از انقلاب معتقد هستند که می‌فرماید: «مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَی بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا». می‌گویم از نظر مردم دلاور ایران کشتار انسان‌های بیگناه در همه جا و به همه شکل و  در هر مقیاسی محکوم است و این رژیم صهیونیستی است که با استفاده از انواع بهانه‌ها تلاش می‌کند بر جنایاتش علیه مردم فلسطین سرپوش بگذارد و با استفاده از همین بهانه از یک سو زرادخانه‌های هسته‌ای خود را پیشرفته‌تر می‌کند و از سوی دیگر علیه ایران هراس‌افکنی کنند.

وزیر امور خارجه گفت: من و همکارانم با افتخار تمام، تمام تلاش های خود را به کار می بندیم و همه فشارهای داخلی و خارجی را به جان می خریم تا پروژه صهیونیستی امنیتی سازی القاء خطر و تهدیدآمیز بودن ایران را نقش بر آب کنیم به همین دلیل در همه مصاحبه ها و اظهارات بویژه با رسانه های خارجی که متاسفانه امروز به صورت ناقص بیان شد تمام توان خود را به کار بسته ایم که در مقابل سوالات جهت دارد و هدایت شده ضمن تصریح بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که افتخار می کنم که این مواضع همان مواضع امام راحل و رهبری است مانع از این شوم که سردرمداران این رژیم نژادپرست جنایت کار ،جمهوری اسلامی ایران را عامل تداوم بحران در خاورمیانه معرفی نمایند و با این ترفند از عواقب اعمال خود فرار کند.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم رژیمی که با انباشت غیرقانونی سلاح های هسته ای و سلاح های شیمیایی بزرگترین ناقض مقررات جهانی عدم اشاعه است با سوءاستفاده های تبلیغاتی از ایران خطرسازی کند.

ظریف گفت: برادران و خواهران گرامی، سیاست خارجی دولت تدبیر و امید آسایش و راحتی را از نتانیاهو گرفته و او را به انفعال و انزوای بین‌المللی کشانده و این توفیق بزرگی است که تمام نیروهای انقلابی منطقه از دبیرکل محترم حزب الله تا دبیرکل حماس و جهاد اسلامی شخصا برای آن از من تشکر کرده اند. این حرکت ما نیروهای انقلابی منطقه را به وجد آورده و صهیونیست‌ها و دیگر بدخواهان ایران را دچار سردرگمی و کابوس بر آمدن مجدد ایران اسلامی مبدل کرده است. این توفیق وامدار خودباوری ناشی از حمایت مردم دلاور و تأکید بر گفتمان اصیل و راستین انقلاب اسلامی است که می باید که همان گونه که است و همان گونه که در منطقه و جهان اعجاب و تحسین جهانیان را برانگیخته است در داخل هم منتشر و منعکس شود و نه برای مقاصد سیاسی واژگون جلوه داده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امادر مورد توان دفاعی و امکانات و تجهیزات نظامی کشور آنچه گفته ام و بر آن تاکید دارم جلب توجه به منبع اصلی و واقعی اقتدار کشور است که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد و تکیه بر این پیام جاودانه امام راحل است که بزرگترین توان دفاعی ما استقامت مردم دلاور ایران است.

وی افزود: برادران و خواهران عزیز، وزارت خارجه وظیفه ذاتی خود را کمک به پیشرفت توان و رونق و رشد توان دفاعی کشور می‌داند و برای رفع تهدیدها و ایجاد فرصت ها و فضای مناسب بین المللی در تحقق این اهداف همواره تلاش می کند.

ظریف گفت: بر این اساس به گواهی مسئولان مربوطه که اعضای  محترم کمیسیون امنیت ملی با انها صحبت کرده‌اند وزارت خارجه هیچ گاه مانع حضور هیآت‌ها جهت مذاکره درباره امور دفاعی  کشور نشده است.

وی ادامه داد: همه ما و شما اقتدار ملی را ناشی از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور می‌دانیم و در برابر  تلاش ها و رشادت‌های بزرگان  عرصه جهاد و شهادت یعنی نیروهای مسلح ارتشی و سپاهی و بسیجی و آحاد مردم دلاور همیشه در صحنه و به خصوص خانواده‌های شهدا و ایثارگران سر تعظیم فرو می‌آوریم و هم زمان همراه با همین دلاوران با کمال افتخار و سربلندی و به عنوان یک فرزند کوچک امام و رهبری مهمترین عامل اقتدار و توان دفاعی کشور را استقامت و آمادگی تمامی آحاد ملت دلاور و غیور و سرافراز ایران در مشارکت بی دریغ  دفاع از میهن اسلامی می دانیم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری متکی به مردم دلاور خود است نه وامدار ابرقدرتها و هیچ نیروی خارجی نیست  عنوان کرد: دولت ایران تنها دولت در منطقه است که اقتدار و مشروعیتش را فقط و فقط از مردم و تنفیذ رهبری می گیرد و لاغیر و نه از هیچ قدرت و پیمان نظامی یا وابستگی خارجی و این افتخار بزرگی است و همین واقعیت است که در عمل بزرگترین عامل اقتدار و توان ملی ما به شمار می آید و ما به حفظ و تقویت هر چه بیشتر و بهتر آن عمیقاً باور داریم.

ظریف اضافه کرد:  ملت ایران صبورانه و با توکل بر حضرت حق دست به زانوی خویش گرفت و انقلاب عظیم اسلامی خود را بدون خشونت به پیروی رسانید و در مقابل تجاوز خارجی بدون هیچ حمایت خارجی وبا تکیه بر ایمان و فرهنگ شهادت خود مقاومت کرد و با بسیج همگانی کشور را دوباره ساخت و این چیزی است که هیچ ابرقدرتی و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند ریشه آن را بخشکاند گرچه این هوای باطل و وهم آمیز را در سر داشته باشد.

وزیر خارجه ادامه داد: به عنوان کارشناسی که تمام عمر خود را به بررسی علمی و میدانی تحولات بین المللی گذرانده است به جد باور دارم که تنها براساس این نگاه ایمانی و مردمی است که می‌‌توانیم درک کنیم که چرا نفوذ و توان تاثیرگذاری ایران متکی بر فرهنگ انقلاب اسلامی امام راحل و مقام معظم رهبری از بسیاری کشورهایی که دارای تجهیزات مرگبار نظامی و حتی سلاح اتمی هستند بالاتر است و اما نفوذمان از همه این کشورها ببیشتر است چرا که نفوذ ما ریشه در ایمان و استقامت مردم دارد و بر همین اساس است که با تمام وجود معتقدم هرکه  و هر چه انسجام و همدلی و همبستگی ملی و روحیه مقاومت  و خودباوری مردم دلاور را تقویت کند توان دفاعی کشور را افزایش داده است و هر چه و هر که بر طبل تفرقه بکوبد و مردم ایران را تحقیر کند و جهانی را که به عظمت و پایمردی این مردم و نمایندگانشان اذعان کرده اند به دروغ به شکلی معرفی کند که گویی توان تحقیر این مردم بزرگ و دلاور را دارد یقینا بزرگترین خیانت را علیه امنیت ملی و اقتدار کشور و قدرت دفاعی کشور مرتکب شده است.

وی گفت:  در پایان مایلم یک بار دیگر تاکید نمایم که سیاست خارجی عرصه وحدت ملی و نه دعواهای سیاسی و جناحی است. من دست نیاز به سوی همه نمایندگان بزرگوار ملت دراز می‌کنم. ما به کمک، هدایت و راهنمایی و همراهی و همدلی همه شما نیازمندیم. در زمانی که کشور با چالشی با قدرت های بزرگ جهانی درگیر است ضروری است که واقعاً به این باور  قطعی برسیم که تنها اقتدار و بالندگی کشور همکاری و همدلی همگانی در جهت تقویت استوار مبانی مستقر اسنجام ملی و فرهنگ ایمانی است.

وزیر خارجه گفت: آنها که از ایران خطری جهانی می‌سازند قصد تحریم و تهدید کشور را دارند. آنها می‌خواهند ایران را بر هم زننده ثبات و مخالف صلح معرفی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: من اینجا می گویم که ما دولت و ملتی صلح جو و خواهان تعامل سازنده با جهان هستیم اما مطیع و مرعوب نیستیم. ما برای حراست از حقوق و منافع ملی و‌ آرمانی مان با توکل بر قدرت لایزال الهی با صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می کنیم .ما ملتی دلاوریم نه دلواپس.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا