ایران و آژانس درباره رهیافت پادمانی رآکتور اراک به جمع بندی رسیدند/بازدید بازرسان از معدن ساغند

 

به گزارش بصیر:این مقام مسوول که خواست نامش بیان نشود عصر سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: هیات بازرسان آژانس به ریاست «ماسیمو آپارو» مدیر امور پادمانی منطقه B آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز مقامات سازمان انرژی اتمی ایران در مذاکرات روزگذشته(دوشنبه) خود که با حضور مسوولان راکتور آب سنگین اراک انجام شد درباره رهیافت پادمانی راکتور اراک به جمع بندی رسیدند.

وی اضافه کرد : گفت و گو درباره رهیافت پادمانی رآکتور اراک یکی از هفت مورد توافقات با آژانس است.

این مقام سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا رسیدن به جمع بندی بدین معناست که بر سر نحوه بازرسی از راکتور اراک توافقی صورت گرفته است؟ اظهارداشت: بله، بر سر نحوه بازرسی از راکتور اراک نیز توافق شد و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بازدید بازرسان آژانس از معدن ساغند و کارخانه اردکان یزد در راستای توافق هفت ماده ای ایران و آژانس براساس برنامه اقدام مشترک ژنو گفت: بازدید بازرسان از معدن ساغند امروز(سه شنبه) انجام شد و قرار است آن ها فردا از کارخانه تغلیظ اردکان یزد بازدید کنند.

به گزارش ایرنا «ماسیمو آپارو» مدیر امور پادمانی منطقه B آژانس بین المللی انرژی اتمی که جمهوری اسلامی ایران در این منطقه است، بامداد دوشنبه وارد تهران شد.

پیش از این، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: سفر آقای آپارو به تهران به منظور گزارش دهی آغاز اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو از سوی جمهوری اسلامی ایران به نهاد تابعه بین المللی خود (آژانس ) است.

این مقام ارشد سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: گزارش این اقدامات در بازدید روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) آقای آپارو از معدن ساغند و کارخانه تغلیظ اردکان یزد به آژانس ارایه خواهد شد.

کمالوندی تصریح کرد که از هفت موضوع مورد توافق ایران و آژانس در راستای همکاری های انجام شده در قالب برنامه اقدام مشترک ژنو بیشتر موارد انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا