جامعه مدرسین به تمام مسائل جامعه حساسیت دارد

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله محمد یزدی در دیدار کارمندان دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بعد از تبریک فرا رسیدن‌ ماه رجب ضمن تقدیر از فعالیت کارکنان جامعه، به تبیین جایگاه و ماهیت نهاد جامعه مدرسین پرداخت و اظهار داشت: این نهاد علمی، حوزوی و سیاسی با سابقه ۵۰ ساله و متشکل از رجال و شخصیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وجود اکثریت به اتفاق علما و فضلا و صاحب نظران حوزه علمیه قم که مرکز اصلی تبیین اعتقادات و مبانی اسلام است، جایگاه عظیمی به آن داده است.

وی وضعیت حوزه امروز را با گذشته بسیار متفاوت دانست و افزود: حوزه امروز با قریب به صد هزار طلبه و محصل و ۳۰ تا ۴۰ هزار طلبه خارجی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بعد از اشاره به حساس بودن علما و روحانیت نسبت به مسائل روز افزود: در شرایط امروز نمی‌توان نسبت به دنیا بی‌تفاوت بود.

وی سپس با تأکید بر نقش مولفه رهبری در پیروزی‌های نهضت‌های مردمی با اشاره به ناکامی‌های برخی نهضت‌های منطقه اضافه کرد: ناکامی برخی نهضت‌های منطقه و وضعیت اسفبار برخی کشورهای اسلامی همچون مصر، به دلیل نداشتن رهبری با کفایت بود. بر این اساس پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ادامه روند کامیابی جمهوری اسلامی مدیون رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری‌(دامت ظله) است. امام در واقع معجزه قرن بودند و به عنوان موسس انقلاب بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ ایران را پی ریزی کردند.

استقلال یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب است

آیت الله یزدی، استقلال را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: بعد از استقلال بود که روحیه خودباوری در جامعه شکل گرفت و ما امروز شاهد برکات این روحیه در توسعه و پیشرفت حوزه‌های مختلف هستیم.

وی ضمن تمجید از اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی، عدم عملی کردن گزینه‌های نظامی علیه نظام اسلامی را نتیجه قدرت و استقلال ایران دانست و افزود: امروز تمام منافع غرب در منطقه در تیررس جمهوری اسلامی است و این موضوع خود باعث بازدارندگی دشمنان علیه ایران شده است. وقتی برادران ما در جنوب لبنان در مقابل هجوم رژیم تا دندان مسلح اسرائیل مقاومت می‌کنند، این نتیجه حمایت‌ها و ارتباطات جمهوری اسلامی با آنهاست.

وقاحت در بیان آخوند‌های درباری عربستان به اوج خود رسیده است

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین همچنین ضمن اشاره به وقایع سوریه با مقایسه تروریست‌های سوریه با منافقین، گفت: منافقین نیز می‌گفتند ظرف چند هفته کار راتمام می‌کنند ولی می‌بینید ۳۶ سال است که نظام اسلامی با اقتدار پیش می‌رود، تروریست‌های سوریه نیز از‌‌ همان ابتدا ادعا می‌کردند ظرف چند هفته نظام سوریه را ساقط می‌کنند، حالا می‌بینید که پس از گذشت ۳۵ ماه اسد اکثر مناطق سوریه را در اختیار دارد.

وی همچنین تروریست‌های سوریه را به عبور از تمام خطوط قرمز و دریدن پرده حیا و عفت متهم کرد و افزود: ببینید وقاحت در بیان آخوند‌های درباری عربستان به اوج خود رسیده است و صریحا فتواهای خلاف شرع و عفت جامعه صادر می‌کنند و بزرگ‌ترین گناه‌ها را مرتکب می‌شوند.

جامعه مدرسین به هیچ دولتی وابسته نیست

آیت الله یزدی همچنین با اشاره به وجهه سیاسی جامعه مدرسین اظهار داشت: نهاد جامعه مدرسین مجموعه‌ای است که با وجود سبقه علمی و حوزوی نسبت به تمام مسائل جامعه حساسیت دارد و در عین اینکه به هیچ دولتی وابسته نیست، تذکرات و اخطار‌های لازم را نسبت به مسئولان از رئیس دولت تا وزرا و غیره داده و از مبانی عقیدتی و دینی دفاع می‌کند.

وی در پایان ابراز کرد: خدا را شکر می‌کنیم در تشکیلات جامعه مدرسین حضور داریم و پشت سر رهبری معظم و مراجع معزز حرکت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا