دلیل خوشبین نبودن رهبری/از خنده های ظریف تا راه ندادن نماینده ایران به سازمان ملل و مصادره اموال بنیاد علوی

به گزارش بصیر، ظهر (سه‌شنبه) در مراسم سومین روز وفات «مرحوم شیخ اسماعیل حسن‌زاده» از شاگردان آیت الله کوهستانی که در روستای بادله شهرستان میاندرود برگزار شد، آیت الله علی معلمی اظهار داشت: با کسانی همنشینی کنید که در کنار آنها بودن شما را یاد خدا بیندازد و کلام آنها معرفت افزا باشد و عمل آنها برای شما سرمشق باشد.

وی افزود: گاهی انسان فکر می کند که فرصت زیادی در دنیا دارد اما در عین حال که به این فکر می کند، غافل است و از آینده‌ی خود خبر ندارد.

معلمی بیان داشت: در عالم خواب اتفاق می افتد که انسان لحظات بسیار دردناک و یا لذت بخش را تجربه می کند که بعد از بیدار شدن می گوید تنها خواب بوده و از بین رفته اما انسان با مرگ به خواب برزخ می رود و اگر رنج، لذت و شادی داشته باشد، ماندنی است و مانند خواب امروزی پایان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه مبارک رجب هستیم، از مردم خواست برای دولت دعا کنند تا در این شرایط سخت که شیوه ی بسیار خطرناکی را در پیش گرفته، موفق شود.

وی دلیل خطرناک بودن شیوه دولت را در پیش بودن پایانی با دو حالت برد و باخت عنوان کرد.

معلمی موضع رهبری را بسیار حکیمانه دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند من به مذاکرات خوش بین نیستم اما با مخالفتی هم ندارم.

امام جمعه قائم‌شهر در خصوص دلیل مخالفت نکردن مقام معظم رهبری، اذعان داشت: به خاطر اینکه دولت وعده داد که مشکل را حل می کند و گفتند کلید حل مشکل دست ماست؛ اگر در این بین حضرت آقا می فرمود مذاکره درش بسته است، این افراد اگرچه به زبان نمی آوردند ولی زبان حال آنها این بود که ما خواستیم مشکل را حل کنیم اما نگذاشتند؛ به همین دلیل حضرت آقا فرمودند که خوش بین نیستم ولی مخالفت هم نمی کنم.

معلمی با بیان اینکه دولت گذشته با همه‌ی حرف گوش‎نکردن‎هایش، مقابل آمریکا ایستاده بود، تصریح کرد: در آن زمان آمریکا جرأت نکرده بود اموال ما را مصادره کند و  به جمهوری اسلامی بگوید که نماینده شما را به سازمان ملل راه نمی دهیم.

امام جمعه قائم‌شهر، خاطر نشان کرد: امروز که تماس تلفنی دو رئیس جمهور برقرار شد و مذاکره کردند و خنده های وزیر خارجه ما را در برابر خود دیدند هم اموال بنیاد علوی را مصادره کردند و هم به نماینده ای که منتخب رئیس جمهور بوده را به سازمان ملل راه ندادند.

معلمی دلیل مخالفت آمریکا با ورود نماینده ایران به سازمان ملل را تحقیر کردن ایران توسط آنها دانست و یادآور شد: اگر این فرد به آمریکا می رفت برای آنها هیچ ضرری نداشت، آنها می خواهند ایران را تحقیر کنند.

وی تصریح کرد: با باز شدن درب مذاکرات، آمریکا امیدوار شد و دارد یکی پس از دیگری مطالبات خود را مطرح می کند، ابتدا می گفت فقط مشکل شما هسته ای است ولی امروزه راحت می گویند شما مشکل حقوق بشری هم دارید و اسرائیل را هم باید به رسمیت بشناسید تا ما دست از سر شما برداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: در عین حال اگر دولت آبرومندانه و شرافتمندانه کار را پیش ببرد و موفق شود، عزت ما و عزت نظام است ولی اگر شکست بخورد، معنایش این نیست که دولت شکست خورده یا آنهایی که به روحانی رأی دادند ناراحت باشند بلکه همه باید ناراحت باشیم.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه شخص آقای روحانی مشکل ندارد اما جریانی که او را محاصره کرده و جریاناتی که در کنار وی خیمه زده اند، خطرناک هستند، افزود: فردی به عنوان دستیار رئیس جمهور به شیراز رفت و در کنیسه یهودیان حرفهای نامربوطی زد.

معلمی گفت: این افراد با گفتن این مطالب چه کسی را می خواهند خوشحال کنند؟ اگر منظورشان خوشحال کردن یهودیان ایران است، آنها این توقع را نداشتند و خیلی خوب دارند زندگی می کنند.

وی ادامه داد: من و شما که شیعه ۱۲ امامی هستیم تا منطقه ای حداقل ۱۵۰ هزار نفر جمعیت وجود نداشته باشد، نمی تواند نماینده ای در مجلس داشته باشد ولی یهودیان با کمتر از ۴۰ هزار نفر جمعیت، یک نماینده در مجلس دارند.

معلمی راه بعضی از دولت های بعد انقلاب را در مسیر تفکرات امام(ره) ندانست و گفت: متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب بعضی از دولت هایی که آمدند، با تفکرات امام همراه نبودند و تنها کسی که پیروی از تفکرات امام می کرد مقام معظم رهبری بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پایان گفت: سیاست یعنی تدبیر و یک شیوه، شیوه ای که بر اساس صداقت و معیارهای حق باشد نه شیطنت و دورویی برخورد کردن و حرف زدن، با مومنین یک روش و شیوه حرف زدن و پیش افراد دیگر شکل دیگر صحبت کردن، زشت و نازیبا است.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا