احیای خاموش احزاب موافق رابطه با شیطان بزرگ

به گزارش بصیر، جلسات هفتگی نهضت آزادی که چندی قبل متوقف شده بود بار دیگر احیا شده و در منزل ابراهیم یزدی برگزار می شود.

جلسات مذکور بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به بهانه جشن تولد ابراهیم یزدی در منزل او احیا شد و اکنون به شکل هفتگی برگزار می شود.

گفتنی است نهضت آزادی پس از فتنه ۸۸، که با بازداشت برخی از اعضای این گروهک، همراه شده بود، جلسات خود را متوقف کرده بود.

با این وجود احیای جلسات آن، همزمان با دیگر احزاب خاموش اصلاح طلبان از جمله دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب بعد از آغاز به کار دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.

در خصوص محتوای جلسات مذکور و طرح برخی مواضع ضدنظام در آنها، تا کنون اخباری در رسانه ها منتشر شده است. با این وجود نکته قابل توجه اینکه دست کم در خصوص رابطه ایران با آمریکا، نهضت آزادی هیچ تفاوت موضعی با اصلاح طلبان تندرو در حزب مشارکت و مجاهدین ندارد.

از این منظر، فعال شدن همزمان گروه های موافق برقراری ارتباط مستقیم با آمریکا جای تامل دارد. امام خمینی (ره) در اظهارنظر تاریخی خود درباره این گروهک به صراحت به موضع آنها نسبت به رابطه با آمریکا اشاره کرده بودند.

امام (ره) در بهمن ۶۶ در پاسخ به نامه وزیر کشور وقت در مورد عملکرد و موضع گیری های رئیس (ابراهیم یزدی) و اعضای نهضت آزادی درباره ولایت فقیه، مسائل جنگ تحمیلی و… تصریح کردند:

«در مورد موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فرو گذار نکرده است.

به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضائی را ندارد و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند وبا این حربه  جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند از ضرر گروهکهای دیگر حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است.

نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه آشنا نیستند.

نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»

 

 

صراط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا