اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

صدا و سیما فرصت کتابخوانی را از فرزندانمان ربوده است/ بصیرت در تحقق امور فرهنگی ضروری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در جمع تعدادی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان فریدونکنار گفت: فرهنگ یک امر اساسی است و ارزش هر جامعه و شخصیت آن به فرهنگ ان است و این فرهنگ از ارزشهای اساسی هر ملت به حساب می آید.

وی با بیان اینکه چه فرهنگی را باید انتشار دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقاداتمان باید فرهنگ دینی و اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم و برای تحقق این امر در مرتبه اول کسانی باید وارد کار شوند که معنا و مفهوم اسلام و روابط دینی را درک کنند و بتوانند حقیقت دین و اسلام را از متون دینی برداشت کنند.

جلالی اذعان اشت: خیلی ها دلسوز هستند اما به دلیل عدم بصیرت به جای ساخت فرهنگ صحیح خرافه سازی می کنند و در مسیر انحراف گام بر می دارند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در مرحله دوم باید برنامه ریزی کنیم و باید راهبرد آن را مشخص نمائیم، اظهار داشت: در مرحله اول و در مسئله راهبرد خود سازی مهم و ضروری است، تا از خود شروع نکنم قطعا بی تاثیر خواهد بود.

وی افزود: متولیان امور فرهنگی قبل از اینکه دگر سازی کنند باید خودسازی نمایند و متاسفانه این بخش کمرنگ است لذا باید ابتدا خود مشکلاتمان را برطرف کینم.

جلالی خاطرنشان کرد: بعد از خودسازی باید به سراغ دگرسازی رویم و آنها را باید هدایت کنیم که مدارا و نرم خوبی باید در دستور کار قرا بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تلویزیون و صداسیما فرصت کتابخوانی را ا فرزاندانمان می گیرد، گفت: فرزندانمان اوقات فراغت خود را با تلویزیون سپری می کنند و برای خواندن کتاب وقت نمی گذارند.

امام جمعه فریدونکنار اذعان داشت: باید یک شبکه تلویزیونی را راه اندازی کنیم که در آن شبکه کتاب را به جوانان و فرزنانمان معرفی کند و کفیت مطالعه و پژوهش را به آنها بیاموزد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا