رایزنی‌های مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال با مقامات ایرانی/تأکید بر تقویت مناسبات لیسبون – تهران

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری فارس، «روی ماسییرا» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال که به دعوت ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته وارد تهران شده با تنی چند از مقامات کشورمان دیدار و مذاکره کرد.

وی در دیدار با مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه پرتغال هیچ مشکلی در زمینه توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارد و با تاکید بر سابقه ۵۰۰ ساله روابط دو کشور، اظهار داشت: پرتغال از تداوم و به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ حمایت می‌کند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به مفید بودن گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء روابط اقتصادی و فرهنگی با پرتغال تاکید کرد.

در ملاقات مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال با حسین امیرعبداللهیان در خصوص آخرین تحولات مربوط به خاورمیانه، آفریقا و به ویژه تحولات سوریه بحث و تبادل نظر شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار اعلام کرد که ورود گروه‌های تروریستی و افراطی به هر منطقه‌ای از جهان منجر به تاثیرات منفی و خطرناک در آن محل شده و در حال حاضر بخش مهمی از عناصر افراطی اروپا در کنار تروریست‌ها در سوریه حاضر شده و با توجه به آموزش‌های حرفه‌ای و کار با سلاح‌های پیشرفته‌ای که این افراد از گروه‌های تروریستی در سوریه فرا می‌گیرند، بازگشت این عناصر به کشورهای خود و به ویژه اروپا با توجه به امکان تردد آزادانه آنان در این قاره منجر به وضعیت خطرناک امنیتی خواهد شد.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز با تشریح مواضع کشورش و اتحادیه اروپا در قبال تحولات آفریقا و خاورمیانه و به ویژه سوریه اعلام کرد که ما با نگرانی شما در این مورد هم نظر بوده و به اعتقاد ما نیز حل بحران سوریه تنها از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک امکانپذیر می‌باشد.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه نیز در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال به مذاکرات هسته‌ای و عزم طرفین به حل مسائل اشاره و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با پرتغال در همه زمینه‌ها اشاره کرد.

طرف پرتغالی نیز ضمن استقبال از افزایش تماس‌ها بین مقامات سیاسی، بر عزم کشورش برای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال در سفر دو روزه خود به جمهوری اسلامی ایران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا