اختصاصی/ کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد

فریدونکنار شهری بکر در زمینه اقتصادی و فرهنگی است/ آخرین مدل های ضد فرهنگی در شنبه بازار

به گزارش بصیر، حجت الاسلام آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: ارزش انسان به آن چیزی است که به آن دوست دارد و اگر میلیاردها نوع انسان در دنیا داریم میلیاردها تفکر و علاقه مندی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاقه مندی های شهر در سطوح کلان و خرد باید شناسایی شود و تنها به جلسه معطوف نگردد، اقتصاد، فرهنگ و سیاست به هم وابسته اند، از اینکه رهبری در شعار امسال اقتصاد را مقدم بر فرهنگ کرده اند به معنی تاثیر و اهمیت اقتصاد بر فرهنگ و نظامی گری است، چرا که کوچگترین اتفاق سیاسی بر فرهنگ جامعه ما تاثیر خواهد گذاشت.

آقاجانی ادامه داد: در سالیان متمادی به فریدونکنار از لحاظ اقتصادی چیزی اضافه نشد، برنج، ماهی و پرنده متعلق به تاریخ فریدونکنار است و چیز جدیدی نیست، اگر چیزی به عنوان بندر در حال حاضر اضافه شد در واقع تجدید بنا گردید و عملا به آن اضافه نشده است.

نفر اول طرح هجرت کشور افزود: در فریدونکنار مشکلات اقتصادی ویژه ای داریم در حالیکه جوانان این شهرستان از لحاظ تفکر و انرژی پتانسیل بالایی دارند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ما در فریدونکنار بیکاری داریم، بیکاری موجب عصبانیت می شود و فرد با اعصابی بهم ریخته وارد جامعه می شود و این امر خود معضل فرهنگی ایجاد می کند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: بازاری که در روزهای شنبه و در خیابان ساحلی برپا می شود در حالیکه می تواند بعضی از نیازهای جامعه ما را برطرف کند خود به عنوان بزرگترین معضل شناخته شده است، آخرین مدلها را در این بازار می توان دید، این مکان، فضای بسیار بکری است که می توان کار فرهنگی انجام داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این چند سال به دلیل کمبود بودجه همایش نداشتیم، شهرمان در زمینه اقتصادی و فرهنگی بکر است و به تلاش زیادی نیاز داریم، امیدواریم که بتوانیم از این پتانسیل ها نهایت استفاده برده شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا