کاخ‌سفید: رایس، اسرائیل را در جریان مذاکرات ۱+۵ با ایران قرار داد

به گزارش بصیر به نقل از عرش نیوز،کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره سفر اخیر سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که رایس و هیئت همراه آمریکایی جلسات دو جانبه و سازنده با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل در تاریخ ۷ می داشته‌اند و این هیئت آمریکایی در تاریخ ۸ می در جلسات گروه مشورتی آمریکا-اسرائیل در بیت‌المقدس شرکت کرد و نشست‌های فشرده و بسیار سازنده‌‌ای در آن برگزار شد و طیف وسیعی از مسائل امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفت.
درباره موضوع ایران نیز هیئت آمریکایی در این دیدارها بر تعهد خود به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد. همچنین هیئت آمریکایی طرف اسرائیلی را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا در جهت حل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران و رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی قرار داد.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد که هیئت آمریکایی جلسات مشورتی درباره مسائل مربوط به ایران با طرف‌های اسرائیل داشته و نمایندگان آمریکایی به مقامات اسرائیلی تضمین داده‌اند که به هماهنگی‌های بی‌سابقه خود درباره مذاکرات با ایران ادامه خواهند داد.

هیئت نمایندگی آمریکا را سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید، وندی شرمن معاون وزیر خارجه، دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری، درک کولت معاون وزیر دفاع، آوریل هاینس معاون رئیس سازمان سیا، سپهبد دیوید گلدفین رئیس ستاد مشترک ارتش، فیل گوردون مشاور ویژه رئیس جمهور و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و دن شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل تشکیل می‌دادند.

رایس و کوهن هر دو بر این عقیده‌اند که گروه مشورتی آمریکا-اسرائیل یک انجمن موثر برای مشاوره امنیتی استراتژیک بین آمریکا و اسرائیل است و به طور منظم در واشنگتن و بیت‌المقدس ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا