پیام جنجالی شاعر زندانی به امیر قطر

به گزارش بصیر به نقل از عرش نیوز، ابن الذیب با انتقاد از وضعیت نقض حقوق زندانیان در زندان های قطر نوشت: این وضعیت، به تمسخر گرفتن کشور و شهروندان است. نهادهای مدافع حقوق بشر داخلی و بین المللی درباره این وضعیت چه اقدامی کرده اند؟

این شاعر قطری با اشاره به شرایط غیرانسانی زندان ها در قطر اظهار داشت؛ مأموران زندان، پنج زندانی نپالی و سریلانکایی را به سلول انفرادی وی که مساحت آن ۱۶ فوت مربع معادل ۱.۵ متر مربع است منتقل کرده اند؛ وی از سه سال پیش تاکنون در این سلول زندانی است.
وی افزود: زندانیان مذکور حتی حق خروج از سلول را ندارند و این امر، به تمسخر گرفتن حقوق ما و حقوق کشور است.
 
ابن الذیب از دادستان قطر و همه انسان های آزاده خواست تا برای حل این وضعیت اقدام کنند.
ابن الذیب همچنین خطاب به شیخ حمد بن خلیفه و شیخ تمیم بن حمد اعلام می نماید که شیخ سعود بن فالح آل ثانی از زندان دیدار کرد و سوگند خورد که امیر کشور و پدرش در این زمینه هیچ تقصیری ندارند.
 
وی ادامه داد که حرف بن فالح را را باور نکرد.
این شاعر قطری خطاب به شیخ حمد بن خلیفه امیر سابق قطر و پدر امیر کنونی ان کشور تأکید کرد: ای ابو مشعل! به عنوان یک فرزند یا برادر و یا یک شهروند به من بنگرید. البته من شهروند بودن را ترجیح می دهم. زیرا ممکن است در روابط خویشاوندی به راحتی حقوق افراد نادیده گرفته شود. اما به عنوان شهروند، حقوق مرا نادیده نخواهید گرفت. من هرگز به اندازه ذره ای در تعامل با شما مرتکب اشتباه نشده ام.
وی افزود: باید از شیخ حمد و شیخ تمیم پرسید آیا این موارد نقض حقوق شهروندان را در “یک کشور واقعا دمکراتیک” خواهند پذیرفت؟ مدیریت زندان، با ادعای رفتار دمکراتیک و به بهانه رفع تنهایی بنده، چندین زندانی را به سلول ۱۶ فوتی اینجانب منتقل کرده است. این در حالی است که چنین بهانه ای اشتباه و برخلاف قانون است و هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد.
ابن الذیب در پایان قصیده ای را خطاب به همه انسان های آزاده و دگراندیشان زندانی در کشورش منتشر کرد.
 
این شاعر قطری در بخشی از شعر انتقادی خود از زندان می‌گوید:
بی عدالتی در سرزمینم حق من را سلب کرده
در سرزمینم مردم اجازه ابراز عقیده ندارند
و نمی توانند واژه انتقاد را هجی کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا