اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار

ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم مخالف منویات رهبری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اهل تقوا یکی از علائمشان این است که معایب خود را برطرف کنند، از دیگران عیب جویی نمی کنند و در صدد کشف عیب و نقص دیگران نیستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، تصریح کرد: خوشا به حال کسی ات که مشغول عیب یابی خود و برطرف کردن آن است و کاری به عیب و اخلاق دیگران ندارد.

جلالی اذعان داشت: بعضی ها به دنبال کشف کوچکترین عیبی از یک مسئول و یا برادر مومن هستند تا او را در چشم مرم خوار و تحقیر کنند و آنرا از چشم مردم بیاندازد، کسی که اینکار را می کند خداوند او را از ولایت خود خارج می نماید.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: این آدم ها از منزلت و جایگاه انسانی دور می شود طوری که حتی شیطان نیز آنرا قبول نمی کند، چه خبر در این سایت هاست، این پیامک ها به چه معنی است، چیزایی را که نباید بگوئیم را می گوئیم، حتی بعضی از جزئیات و خصوصیات زندگی برخی از افراد را رسانه ای می کنند، فکر می کنید با این افکار به انقلاب و نظام خدمت می کنید، تشویش افکار عمومی جرم محسوب می شود، تضعیف روحیه انقلاب مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم خلاف قانون و خواست مقام معظم رهبری است، اگر می خواهید اطلاع رسانی کنید با آبروی کسی بازی نکنید، مومن نباید آبروی مومن را حتک حرمت کند.

جلالی یادآور شد: در حدیثی آمده است تا لغزش های برادران مومن خود را تا آنجا که توان دارید بپوشانید، یکی از وظایف مومن بر همدیگر آن است که تا هفتاد گناه کبیره را اگر از آن مومن دیدند افشا نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف سنتی اسلامی و و برنامه خودسازی است و به آن بسیار تاکید شده است.

امام جمعه فریدونکنار با توصیه به متعکفین و مسئولین برگزاری این ایام، گفت: به مجموعه معتکفین سفارش می کنم که در ایام اعتکاف از دنیا فاصله بگیرند و بر خودسازی، تامل بر آیات و اذکار قرآن توجه نمایند، برگزار کنندگان نیز با برنامه های متعدد و گوناگون معتکفین را خسته نکنند و فرصت عبادت و تامل را از آنها نگیرند.

جلالی با اشاره به روز ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی هلال احمر اذعان داشت: مجموعه هلال احمر یک مجموعه خدمتگزار است، در حوادث طبیعی، سیل و زلزله و شزایط گوناگون این خدمتگزاران در خدمت رسانی پیش قدم اند.

وی تصریح کرد: در اعیاد و مناسبت ها، در ماه های مبارک رجب و رمضان و ایام نوروز به مردم و مسافرین خدمت رسانی می کنند و حضور آنها در طرح دریا بسیار پررنگ و ملموس است.

جلالی همچنین با اشاره به طرح بیمه سلامت خاطرنشان کرد: از زحمات و تدابیر دولت تدبیر و امید در ارائه خدمت در قالب طرح بیمه سلامت تقدیر و تشکر می کنیم، هزینه های بیمارستان بسیار سنگین بود و بسیاری از بیماران در پرداخت هزینه های سنگین بیمارستانی با مشکل مواجه بودند، این طرح باید با نظارت دقیق مسئولین اجرا شود تا در انجام آن با مشکلی روبرو نشویم.

امام جمعه فریدونکنار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقض دائمی حقوق بشر از سوی آمریکا و مستکبرین غربی، خاطرنشان کرد: شاهد بی عدالتی ها و ظلم های بی حد و حصر مدعیان طرفدار حقوق بشر در دنیا هستیم، در بحرین، نیجریه، اوکراین و مصر جنایت می شود و آمریکا ساکت است.

جلالی تصریح کرد: در مصر بیش از صدها جوان طرفدار اسلام را به شهادت رسانده و آمریکا سکوت کرده است، حقوق بشر در آنجا مرده است اما اگر برخی اتفاقات جزئی در کشورهای اسلامی چون ایران اتفاق بیافتد مدعی می شوند.

وی اذعان داشت: غارت دختران در نیجریه، جنایت در بحرین، شهادت صدها مصری، تخریب مساجد، زندانی کردن بچه ها غیر بالغ، شکنجه در زندان و هزاران جنایت دیگر خلاف حقوق بشر نیست؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا